Det Danske Kosmetikmarked | 10 i Karakter

Indholdsfortegnelse
1. Redegør kort for det danske kosmetikmarked.

2. Analyser konkurrencen på det danske kosmetikmarked.
- Porter's five forces
- Leverandører
- Kunder
- Nye indtrængere
- Substituerende produkter
- Konkurrencesituationen i branchen

3. Analyser hvilke vækststrategier de ovennævnte virksomheder anvender på markedet.

4. Diskuter følgende udsagn
○ Da Matas købte kosmetikmærket Nilens Jord var der tale om horisontal integration.
○ Matas følger konkurrencestrategien differentieringsfokus.

5. Identificér en væsentlig udfordring for en valgfri udbyder på kosmetikmarkedet. Diskuter mulige løsning(er) af den valgte udfordring.a

Uddrag
Det danske kosmetikmarked er i hastig udvikling. Hvis man er på udkig efter gaver eller bare skal købe parfume, neglelak eller andre produkter til personligpleje, vil de fleste nok tænke på butikskæden Matas.

Matas har i de sidste årtier har været danskenes fortrukne kosmetik butik. Denne tankegang er i høj grad blevet udfordret på det sidste, da der er kommet nye spillere ind på markedet for kosmetik.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu