Det Danske Kosmetikmarked | Afsætning Case | 10 i Karakter

Indholdsfortegnelse
1. Redegør kort for det danske kosmetikmarked.
2. Analyser konkurrencen på det danske kosmetikmarked.
- Konkurrencesituationen for de allerede etablerede virksomheder:
- Trusler fra nye udbydere:
- Forhandlingsstyrke ved kunder:
- Leverandører:
- Trusler fra udbydere af substituerende produkter:
- Sammenfatning:
3. Analyser hvilke vækststrategier de nævnte virksomheder anvender på markedet.
4. Diskuter følgende udsagn:
- Da Matas købte kosmetikmærket Nilens Jord, var der tale om horisontal integration.
- Matas følger konkurrencestrategien differentieringsfokus.
5. Identificér en væsentlig udfordring for en valgfri udbyder på kosmetikmarkedet. Diskuter mulige løsning(er) af den valgte udfordring.

Uddrag
Kosmetikmarkedet i Danmark er i en stor udvikling, det er et marked hvor der er mange forskellige udbydere, produkter og mærker.

Der er en meget stor efterspørgsel på kosmetikprodukter, så virksomhederne skal kunne tilbyde kunderne deres produkter hurtigt.

Det er også et marked der tit oplever udfordringer, da den danske kultur ændrer sig ofte. Det er en trend at gå op i brug af kosmetik og gå op i hvordan man udstråler sit udseende.

Det er begyndt at være meget populært at se naturlig ud i stedet for at bruge en masse makeup, det har gjort mange ting ved markedet så det skal hele tiden ændre sig når det sker.

De nye der kommer på kosmetikmarkedet har en stor mulighed for at komme ind på markedet, hvis de prioriterer det mere naturlige produkt som lige nu viser sig at være det danskere begynder at bevæge sig hen imod.

Der er kommet mange nye spillere ind på kosmetikmarkedet, men Matas er stadig markedsleder selvom de har fået mange markedsudfordre såsom virksomheder som Normal, Luxplus, Boozt.com og Goodiebox.

---

Trusler fra udbydere af substituerende produkter: Truslen er meget lille da jeg ville tænke et substituerende produkt

kan være en Nivea creme fra Matas sammenlignet med den samme creme fra Normal. Så er der en meget stor prisforskel da den koster 25kr mere i Matas end i Normal

selvom det er den samme creme. Man kan også tage et kig på hvis det substituerende produkt var en skønhedsbehandling

hvor man kan sige at det er meget dyrt at få lavet og at det gør meget ondt. Jeg ville mene at der ikke findes et perfekt match til et til kosmetikprodukter af substituerende produkter

men der er en stor chance for substituerende produkter fordi der er en enorm høj pris følsomhed på hele markedet.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu