Det Danske Café | & Bar Marked | Afsætning Case | 10 i Karakter

Indholdsfortegnelse
1. Redegør kort for det danske café- og bar marked. Inddrag tabel 1.

2. Analyser hvorledes Joe & The Juice ønsker at positionere sig på det danske café- og barmarked.

3. Analyser Joe & The Juices brug af produktparameteren. Inddrag de 7 P'er.

Uddrag
Produkterne for det danske café- og bar marked består af primært kaffe og juice. Efterspørgslen i cafe branchen er stor.

Geografisk set ligger der cafeer over hele landet, dog med mange steder rundt i de større byer. Cafeerne rammer forskellige grupper

som rammer diverse målgrupper og efterspørgsel hos befolkningen. Mange går efter den kulturelle oplevelse, der støtter de lokale cafeer.

De større cafe kæder, fører markedet med deres brede udvalg og faste sortiment. Joe and the juice og the old irish pub er førende indenfor cafe branchen.

Deres koncepter er vidt forskellige, men efterspørgsel er stor, da sortimentet og konceptet er til at forholde sig til.

Gennem de seneste år er antallet at cafeer og barer steget til ca. 3.000 i Danmark. Cafeer og barer er relative ”nye spillere” i den overordnede branche, restaurantbranchen.

De mange udbydere er med til at skabe monopolistisk konkurrence eftersom der er en grad af præference blandt forbrugerne. Cafe- og restaurationsbranchen er i vækst.

The Juice er markedslederen på 30% i 2019, efterfulgt kommer markedsudfordreren som i dette tilfælde er The Old Irish Pub som har 22.9%, cafe Vivaldi på 15,1%
Grunden til den store succes hos Joe & The Juice skyldes til dels

at der er meget få spillere i juicemarkedet ift. kaffe- og bar markedet. Ud af de 3.000 udbydere cafeer og barer som er i Danmark, er 500 af dem juicebarer hvilket svearer til 16,7% af branchens størrelse.

Ud af de ca 500 juicebarer på landsplan i Danmark har Joe & The Juice hele 77 juicebarer hvilket svarer til 15,4% I alt består kæden af 285 juicebarer fordelt over hele verden, hvor Storbritannien er det land med flest juicebarer, næst efter Danmark

---

Joe & The Juice er en virksomhed som lever højt på oplevelsesøkonomien. Deres cafèer bygger rigtig på hele oplevelsen ved at være i en Joe & The Juice cafè.

Deres cafèer er unikke både i deres indretning af rummet med høj musik, specielle møbler samt deres smarte medarbejdere bedre kendt som “juicere”.

Alt dette tilsammen skaber en unik oplevelse, som adskiller dem fra alle deres konkurrenter. Deres såkaldte “juicere” er medarbejderne, som mixer din juice eller kaffe i baren

juicerne er som regel sprængfyldte med energi og generelt meget udadvendte til kunderne. Det er på dette parametre Joe & The Juice gerne vil adskille sig fra andre - nemlig oplevelsen ved at gå ind i butikken.

På vores x-akse, på vores positioneringskort har vi oplevelsesøkonomi som første parametre. På vores y-akse har vi som vores anden parametre, prisen. (Se nedenunder).

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu