Indholdsfortegnelse
Redegør kort for brillemarkedet. Fokusér på de danske brilleproducenter.

Analyser konkurrencesituationen på brillemarkedet.

Analyser købsadfærden ved køb af Bellingers produkter. Inddrag S-O-R modellen og tag udgangspunkt i relevante faktorer.
- Behov
- Købemotiver
- Købetyper
- Købsadfærdstyper

Diskuter følgende udsagn:

Identificér en væsentlig udfordring for Bellinger. Diskuter mulige løsning(er) af den valgte udfordring.
- Udfordring:
- Løsningsforslag:
- Nuværende marked
- Produktudvikling
- Nye Markeder

Uddrag
Inden for de sidste år der dukket en række ad danske virksomheder op inden for brillemode. Lindberg er den største og ældste danske virksomhed i brillebranchen.

De er kendt for deres funktionelle og elegante letvægtsbriller, der er fremstillet i titanium. 90% af deres salg er på det internationale marked.

Stilmæssigt passer Lindbergs briller til den intellektuelle overklasse. De har vundet den international designpris ’Good Design Award’. Prismæssigt ligger Lindbergs briller i den dyre ende.

---

Bellinger har nogle stærke konkurrenter i branchen. Som f.eks. Louis Nielsen, som er en rigtig stor virksomhed.

Konkurrenterne på brillemarkedet har en forhandlingsstyrke, men den er ikke særlig stor, da Bellinger også sælger til udlandet, og har et meget unikt produkt i forhold til de andre.