Indholdsfortegnelse
Virksomhedskarakteristik af Zleep Hotels
Analyse af Zleep Hotels’ omverden
Analyse af Zleep Hotels’ anvendelse af promotionparameteren
Diskussion af Zleep Hotel’s fremtidige vækststrategier

Uddrag
Zleep Hotels, efterfølgende omtalt som ZH, er en hotelkæde, som blev grundlagt af Peter Haaber i 2003. ZH er et aktieselskab, som indviede deres første hotel i Tårnby i 2003.

Virksomhedes administrerende direktør er Peter Haaber og ZH har i dag ni hoteller i Danmark, og åbner snart det tiende i Sverige.

Virksomheden tilbyder hotelovernatninger til fordelagtige priser. ZH sælger altså en serviceydelse. Kædens hoteller har typisk en central placering i storbyer, ved lufthavne og nær centrale trafikale knudepunkter

hvor der er gode parkeringsmuligheder. Alle hotellerne styres fra servicekontoret, således personalet ude på hotellerne kan fokusere på gæsteservice og sikre den daglige drift.

I 2016 havde ZH en omsætning på 11.435.000 kr., som steg til 12.910.000 kr. i 2017. Resultatet er ligeledes steget i samme periode. ZH’s koncept er udviklet til rejsende, som ikke ønsker at betale for serviceydelser, de ikke benytter.

Derfor er der ingen restaurant eller bar på hotellerne og ingen Pay-TV eller minibar på værelserne. ZH har flere forskellige kundegrupper, hvor håndværkere, der har brug for overnatning tæt på deres arbejdsplads, og sælgere, der skal besøge kunder, udgør en stor del.

Disse to kundegrupper er loyale, og kommer ofte igen. Virksomheder har derfor mulighed for, at tegne en firmaaftale med ZH, der giver rabat på alle kædens hoteller. Pt. har ZH 1400-1500 firmaaftaler.

Derudover er ZH’s gæster familier, par uden børn, venner og individuelle – både danske og udenlandske gæster. Hvert hotel har en host, der udover at være receptionist, også er vært for hotelgæsterne.