Brøchner Hotels | Afsætning

Indholdsfortegnelse
virksomhedsbeskrivelse 1
business model canvas 2
kritiske succesfaktorer 3
virksomhedens udfordringer 4
handlingsforslag 6
økonomiske konsekvenser ved handlingsforslag 9
metode 10
litteraturliste 11
bilag 13
bilag 1 -
regnskabsanalyse 13
bilag 2 -
ecxel ark 15
bilag 3 -
værdikæde 16
bilag 4 -
omverdensmodel 18
bilag 5 -
gallupkompasset 21
bilag 6 -
de 7
p’er 22
bilag 7 -
porters five forces 23
bilag 8 -
swot-analyse 25

Uddrag
Brøchner Hotels blev grundlagt i år 1982 af Einer Honoré. Einer Honoré købte Hotel Kong Arthur til hans datter og svigersøn Søster og Hans Brøchner-Mortensen. Siden ægteparret overtog hotellet, har de oplevet vækst samt opkøbt en nabobygning.

I 2009 ville Søster og Hans Brøchner-Mortensen ikke drive hotellet mere, og der skete derfor et generationsskifte.

Hotellet blev overdraget til børnene Søren og Kirsten Brøchner-Mortensen. Ægteparret fik det fulde ejerskab over Brøchner Hotels i år 2013. Brøchner Hotels har ønsket om at skabe en ekstraordinær oplevelse for deres gæster, samarbejdspartnere samt medarbejdere.

Virksomheden ejer i dag 6 boutique hoteller herunder Hotel SP34, Hotel Ottilia, Hotel Herman K, Hotel Danmark, Avenue Hotel Copenhagen og Hotel Astoria1. Brøchner Hotels er en servicevirksomhed, i og med at virksomheden udbyder en serviceydelse. Virksomheden.

Er et aktieselskab, som befinder sig i regnskabsklasse C under store virksomheder. Brøchner Hotels drives efter en demokratisk ledelsesstruktur, med et y-syn på sine ansatte. Virksomheden anvender en samarbejdsbaseret købsstrategi, da Brøchner Hotels opfatter sine leverandører som samarbejdspartnere.

Brøchner Hotels oprettede i 2012 en ny 2020 strategi, som lyder på at gå fra 134 værelser i København by til at etablere 600 værelser i København by. Derudover skal der etableres 120 værelser uden for København by, samt 120 værelser udenfor Danmark.

Brøchner Hotels benytter konkurrencestrategien differentiering, da de udbyder et unikt produkt, til et stort marked. Brøchner Hotels har den konkurrencemæssige position som Markedsniche i hotelbranchen.

Virksomheden benytter de generiske vækststrategier markedspenetrering, idet at Brøchner Hotels hele tiden forsøger at skabe et øget salg til de nuværende gæster samtidigt med at man ønsker at flere forbrugere fra målgruppen vælger produktet.

Virksomheden benytter ydermere vækststrategien markedsudvikling, i og med at der i virksomhedens 2020 strategi, vil være et ønske om at etablere 120 nye værelser udenfor Danmark.

Brøchner Hotels’ mission lyder på at drive anderledes hoteller med omtanke. En hotelovernatning er ikke blot et værelse og en seng for virksomheden, men derimod er det for Brøchner Hotels en passion - det er hygge, familie, venner og kollegaer.

Der er en stemning af varme, generøsitet og glæden ved at føle sig velkommen.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave

  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal

Premium 39 DKK pr måned

  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang her