Indholdsfortegnelse
1. Virksomhedskarakteristik af Brøchner Hotels 1.1. SWOT
2. Identificer kritiske succesfaktorer
3. Identificer udfordringer
3.1. Udfordring 1: Hvordan opretholder Brøchner Hotels sin vækst, når udbuddet af værelser i KBH stiger markant?
3.1.1. Løsningsforslag til, hvordan Brøchner Hotels kan bevare sin markedsandel, når udbuddet i KBH stiger markant?
Løsningsforslag 1: Lave flere luksus boutique hoteller for at kunne følge det stigende udbud. Løsningsforslag 2: Udbygge det potentielle marked af den primære målgruppe. Løsningsforslag 3: Fortsætte med yderligere ekspandering gennem diversifikation.
3.1.2. Konsekvenser ved de forskellige løsningsforslag
Konsekvenser ved løsningsforslag 1: Lave flere luksus boutique hoteller for at kunne følge det stigende udbud.
Konsekvenser ved løsningsforslag 2: Udbygge det potentielle marked af den primære målgruppe
Konsekvenser ved løsningsforslag 3: Fortsætte med yderligere ekspandering gennem diversifikation.
3.2. Udfordring 2: Lav kendskabsgrad
3.3. Udfordring 3: Internationalisering med succes på niveau med hjemmemarkedet
3.3.1. Løsningsforslag til, at skabe internationalisering med succes på niveau med hjemmemarkedet
Løsningsforslag 1: Træde ud på markeder med meget kort miljøafstand på baggrund af grundig analyse af forholdene i landet.
Løsningsforslag 2: Stifte partnerskab med udenlandske hotelkæder for at kunne skabe gode rammer for et boutique hotel i udlandet.
Løsningsforslag 3: Køre samme forretningside som i Danmark ved at sikre sig gamle og
historiske bygninger og beliggenhed i lokalområder.
3.3.2. Konsekvenser ved de forskellige løsningsforslag
Konsekvenser ved løsningsforslag 1:Træde ud på markeder med meget kort miljøafstand på baggrund af grundig analyse af forholdene i landet.
Konsekvenser ved løsningsforslag 2: Stifte partnerskab med udenlandske hotelkæder for at kunne skabe gode rammer for et boutique hotel i udlandet
Konsekvenser ved løsningsforslag 3: Køre samme forretningside som i Danmark ved at
sikre sig gamle og historiske bygninger og beliggenhed i lokalområder
3.4. Valgt udfordring
3.4.1. Valg af udfordring: Udfordring 1: Hvordan opretholder Brøchner Hotels sin vækst, når
udbuddet af værelser i KBH stiger markant?
3.4.2. Valg af løsningsforslag: Løsningsforslag 2: Udbygge det potentielle marked af den primære
målgruppe.
3.4.3. Backup løsningsforslag: Lave flere luksus boutique hoteller for at kunne følge det stigende
udbud.
4. Metode 5. Kildeliste 6. Bilag
Optimer dit sprog - Klik her og bliv verdensmester i at skrive opgaver
Uddrag
Løsningsforslag 1: Lave flere luksus boutique hoteller for at kunne følge det stigende udbud. Det øgede udbud af værelser i KBH inden for en kortere periode vil medføre øget indenlandsk konkurrence.
På baggrund af Brøchner Hotels stadig besidder et differentieret produkt er efterspørgslen stadig intakt. Derfor vil en investering i flere luksus boutique hoteller være en ideel løsning til at bevare sin markedsandel på det danske boutique hotelmarked.
Det øget udbud vil være med til at danne en priskrig, hvorved det for Brøchner Hotels fortsat er altafgørende at bevare sit differentieret produkt, der adskiller dem fra konkurrenterne. Løsningsforslag 2: Udbygge det potentielle marked af den primære målgruppe.
Via branding, og ved at skabe større opmærksomhed omkring sig selv blandt potentielle kunder fra den primære målgruppe, kan Brøchner Hotels undgå nedgang i antallet af kunder og dermed nedgang i belægningsprocenten trods et større udbud af værelser.
Formentlig vil det større udbud af hotelværelser i KBH også være med til at skabe større efterspørgsel omkring byen, hvilket vil skabe flere nye potentielle kunder. Det er også blandt dem, at Brøchner Hotels tiltrække sig nye kunder.
Løsningsforslag 3: Fortsætte med yderligere ekspandering gennem diversifikation.
Ved at skrifte vækststrategi til diversifikation, vil de søge vækst ved at udvikle nye produkter, som markedsføres på nye markeder.
Dette er altså noget der allerede er set med deres hostel i Aarhus. Brøchner Hotels kan ved at bygge endnu flere Hostel-lignede overnatningssteder skabe meget større
Brøchner Hotels vil med dette løsningsforslag dog ikke bevare sin markedsandel i KBH, men udvide sit marked til et endnu større, og gennem denne vej skabe endnu flere potentielle kunder. De vil altså gå fra en meget smal målgruppe til en del bredere målgruppe.
Skriv et svar