Brøchner Hotels A/S | Erhvervscase

Indholdsfortegnelse
begrundelse for valg af metode: 3
virksomhedskarakterstik: 4
resultater fra analysefasen: 5
business model canvas: 5
kritiske succesfaktorer: 6
udfordringer: 7
bilag 1: business model canvas 10
bilag 2: værdikæden: 13
bilag 3: porters five forces 16
bilag 4: omverdensmodellen 18
bilag 5: de 7 p’er 21
bilag 6: regnskabsanalyse 24
bilag 7: swot-analyse 26
kildeliste: 28

Uddrag
Samarbejdspartnere (SP)
For at Brøchner som hotel skal fungere, kræver det at de har nogle gode samarbejdspartnere.

Det er derfor vigtigt for Brøchner at deres samarbejde med fx deres leverandører er stærk, da det kan afhænge af kundernes vurdering af dem som hotel.

Udover samarbejde med leverandører, har de hos Brøchner Hotels også et samarbejde med gin-udvikleren Henrik Hammer, som eventuelt står bag den anerkendte gin Geranium.

Gennem dette samarbejde med Henrik Hammer, udvikler de deres egen gin med unikke ingredienser fra de 4 årstider.

Brøchner har også et samarbejde med et vinhus i Portugal, som de nøje har udvalgt, hvor de handler og samarbejder om hvilke vin de skal tilbyde deres gæster.

Disse samarbejder giver deres varer i baren et positivt kvalitetsstempel, som går over og har en betydning for deres kunder.

Nøgleaktiviteter (NA)
Deres nøgleressourcer er deres værdigrundlag APO, som er en forkortelse af: ansvar, passion og omsorg.

Der er 2 målsætninger for hotellets gæster, som er at de ønsker at gæsterne anbefaler Brøchner Hotels til andre og at de gerne vil have, at gæsterne kommer igen.

Det er nemlig vigtigt for dem at deres gæster oplever Brøchner Hotels på den bedst mulige måde, så de vil give anbefalinger til andre og vil komme igen.

Nøgleressourcer (NR)
De har hoteller hvor der er værelser, restauranter og barer. Personalet er specialuddannede via kurser mm., hvor blandt andet op hældning af kaffe er på skemaet.

Dette gør at deres personale er fuldt rudrustet til deres arbejde, som er en vigtig værdi når man driver et hotel.

Markedstilbud (MT)
Virksomheden tilbyder et sted at overnatte, spise og drikke i form af hotelværelser, restauranter og barer.

Hos Brøchners Hotels tilbyder hotelværelser med centrale placeringer, som er tæt sammenknyttet med lokallivet.

Hotellerne er indrettet hjemlige og hyggelige, hvilket bidrager til oplevelsen for gæsten. De tilbyder også diverse events, værditilbud, wine hour mm. som giver deres gæster et unikt tilbud.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu