Brøchner hotels | Analyse noter

Ejer:

  • SØREN BRØCHNER, Udannet tømrer, hotelbranchen 12 år siden
  • Kone er med ejer samt børn
  • Familie koncern

Historie:

  • 1982 –> Sørens far kom ind i hotelbranchen for alvoren
  • 2007 – mor og far blev trætte (70 år) –> generationsskifte
  • Søsteren havde været indblandet i hotellet 15 år inden Søren
  • De skulle efter forældrene drive hotellet sammen
  • Ramte ind i finanskrisen. De stoppede alt udvikling og kom igennem med fornuften
  • De drev virksomheder på for forskellige måder – de vil gerne hver sin vej
  • I 2012 begyndte de at planlægge en opdeling af hotellet
  • I 2013 skete opdelingen
  • De fik 2 hoteller hver
  • Så startede Brøchners hotel version 2 – de vil udvikle og væksten og specialiserer sig. De begynder at arbejde med konceptet og designet inden for hotellerne
  • Fra 33 mio til 250 mio i omsætning – god vækst på 6 år
  • 6 hoteller og et mere på vej i århus –> vil gerne uden om kbh og uden for dk når de er klar til det
  • Strategi: større og kontrolleret vækst, DNA og hjertet og mennesker med.

Indholdsfortegnelse
SYNOPSENS OPBYGNING
PRÆSENTATION
Noter til videoerne:
- Ejer:
- Historie:
- Bygninger: en del af konceptet
- Udvikling:
- Administrerende direktør
- Rapportering:
- Omkostninger:
- Strategiske partnere.
- Salg, PR og marketing: Sofie
- Præsentation:
- Værditilbud:
- Målgruppe:
- Købsadfærd:
- Salgskanaler:
- Kunderelation:
- CSR:
- Hoteldrift:
- Organisation:
- Indkøb:
- Præsentation:
- Udvælgelse af leverandører
- Partnerskab

Uddrag
De tilbyder gæsterne, at de kan spise der døgnet rundt. Morgenmad og baren driver de selv Frokost og aftensmad har de fundet strategiske partnere, der kan drive de restauranter.

De får en madoplevelse, cocks and cows, vækst og lille lokal resturent, med stort udvalg. Det er et professionelt koncept, hvilket de har på alle hoteller. 90% af gæster kommer udefra, det er derved ikke et hotelresturent men en restaurant alle kan anvende.

---

• Når man taler om deres markettingssynspunkt - så taler de overraskende lidt om de her overnatninger, men snakker om værdien der ligger udenom – og derfor gæsten vælger dem frem for andre = det der differentierer dem frem for deres konkurrenter

• De bruger deres koncepter som branddrivers i og med de er med til at differencer dem positivt – som f.eks. “vinhour” - tilbyder et glas vin på husets regning hver dag fra 17-18 til. Deres gæster - lige meget om man bor på det 3-stjernede eller 5-stjernede hotel

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu