Brøchner Hotels | Afsætning

Indholdsfortegnelse
Ledelsen for Brøchner Hotels har indkaldt til et bestyrelsesmøde, hvor den fremtidige markedsføring for Hotel SP34 skal diskuteres. I den forbindelse ønsker de en besvarelse af nedenstående spørgsmål:

1. Ud fra oplysninger fra Danmarks Statistik* bedes du opstille en figur, der viser udviklingen inden for hotelovernatninger i Region Hovedstaden

2. Brøchner Hotels udvider i år deres nuværende portefølje på fem hoteller med et sjette hotel. Det er det nye 5-stjernede hotel, Hote l Herman K, i det indre København. Se brochner- hotels.dk. Hvilken væsktstrategi anvender Brøchner Hotels? Husk som altid, at begrunde dit svar. (kapitel 16)

3.1 På grundlag af oplysninger fra Danmarks Statistik* bedes du opstille en figur, der viser, hvilke nationaliteter, der overnatter på hoteller i København (Landsdel byen København) i 2017. Vis de 7 største nationaliteter. Hvilken betydning vil du mene disse oplysninger kan have for Hotel SP34?

3.2 Opstil igen på grundlag af oplysninger fra Danmarks Statistik* en figur, der for alle 12 måneder i 2017 viser hvordan hotelovernatninger i Region Hovedstaden fordeler sig på:

a. Forretningsfolk individuelt (forretningsfolk med møder i København)
b. Forretningsfolk i gruppe (virksomheder som afholder konferencer)
c. Ferierende individuelt (private, der har behov for overnatning i København)
Kommenter udviklingen over året og hvilken betydning det kan have for Hotel SP34.

4. Vurder, hvilken konkurrencestrategi Hotel SP34 anvender. Diskuter de fordele og ulemper der kan være for Hotel SP34 ved denne konkurrencestrategi og vurder om det er den optimale konkurrencestrategi at man har valgt. (Kapitel 17)

5. Foretag en segmentering af markedet for hotelovernatninger når det gælder konsumentmarkedet (B2C). Fastlæg herunder konsumentenheden og redegør for relevante segmenteringskriterier. (Kapitel 18)

6. Kom med baggrund i dit svar på spørgsmål 6 med et begrundet forslag til valg af målgruppe(r) for Hotel SP34. (Kapitel 18)

7. Vurder, hvilken målgruppestrategi du vil anbefale Hotel SP34 at benytte og hvorfor. (Kapitel 18)

Uddrag
Hotel SP34 anvender konkurrencestrategien en form for ”fokuseret differentiering” fordi det er primært er forretningsfolk der benytter hotellet samtidig hører hotellet, ikke til i den billige ende fordi det ligger centralt i KBH med kun 100 meter til Rådhuspladsen hvilket også er eksklusivt.

Samtidig kan man argumentere for at det er strategien også kunne være ”Omkostningsleder” da de henvender sig til et relativt stort marked nemlig ”hotelbranchen”.

I de foregående statistikker jeg har lavet kan man se at se at der flere millioner der benytter sig af hoteller derved ́, henvender de sig også til et stort marked.

Hvis man kigger på fordelene ved den ”Fokuserede differentiering” er det at de tilbyder noget unikt og eksklusivt fordi at de ligger så centralt og tæt på alt. De skiller sig ud på den måde at de tilbyder forskellige værelser fx suiter og penthouse hvilket er eksklusivt i forhold til fx enkeltværelser eller normale værelser fordi der også er terrasser.

Samtidig behøver man ikke at forlade hotellet for at få mad fordi de tilbyder 2 restauranter og 4 barer, hvilket også siger noget om deres respektive størrelse.

Ulempen ved den er at det flest er forretningsfolk der bruger det og kun et par dage, Hvilket vil sige at et ikke noget sted man vælger at holde ferie eller blive flere dage.

Hvis man kigger på den anden ”Konkurrence strategi” Der kunne komme i spil nemlig ”Omkostningsleder” henvender de sig til hele markedet indenfor hoteller fordi det også er privatpersoner der benytter hotellet. Fordelen ved det er at de henvender sig til alle der har brug for et ophold i KBH .

Ulempen ved det er at de ville kunne konkurrere med flere at de middelmådige hoteller i KBH

Generelt set vil jeg sige at den optimale er den ”fokuserede differentiering” fordi de allerede ved hvem det er at der benytter hotellet, samtidig vil jeg mene de burde analysere hvilke privatpersoner det er der benytter hotellet så de ved hvilke klasser der benytter hotellet, fx hvis begynder at strømme ind med asiater, eller andet så de ved om de skal begynde at satse på noget andet.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave

  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal

Premium 39 DKK pr måned

  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang her