Indledning
I anledningen af opgaven omkring købsadfærd handler opgaven om Tesla som brand. I Analysen vil der blive forklaret om ens behov.
I analysen anvendes der SOR-Modellen, hvor der analyseres om alle 3 områder, Stimuli, Organisme og respons.
Der bliver også analyseret om ens købsadfærdstype, og køberoller, da det er vigtigt om det er det rette køb for en.
Købsbeslutningsprocessen er en vigtig ting, som der skal tænkes godt igennem før købet skal besluttes.
Uddrag
Hvis man tager udgangspunkt i en Tesla Model X, som er en bil der kan rumme det hele, den har 7 sæder og et stort bagagerum, hvis sæderne er slået ned.
Markedet for el-biler, vokser sig større og større. Flere virksomheder sætter større fokus på el-biler, da det er dem som skal være med til at redde vores verden på energi fremfor diesel.
Tesla begynder at få forskellige fabrikanter rundt omkring i Danmark, hvor de fleste af dem ligger på Sjælland. Det er typisk mænd som køber biler, da det er dem som typisk er mest glad for fart.
Bilen er dog tilpasset til begge køn. Tesla Model X er mest til folk som har børn, som skal transporteres rundt, så målgruppen er nok i alderen 25-50 år.
Tesla gør meget ud af at reklamere med at de har 5 ud af 5 stjerner for deres sikkerhed i bilen. Hvilket køberne sætter stor pris, og vægt på.
Tesla mærket er for de mere velhavende folk, som går i fint tøj, og som måske ikke er helt så praktiske som andre er.
Tesla dækker alle ens tryghedsbehov, fordi Tesla har virkelig mange sikkerhedsmekanismer i sit layout.
Der er blevet lavet en smart ny ting til deres biler, som gør at den kan filme alt rundt omkring bilen, selvom man ikke er til stede.
Skriv et svar