Rynkeby Foods | Afsætning A

Indholdsfortegnelse
Rynkeby Foods
1. Karakteriser det marked, Rynkeby Foods befinder sig på.
2. Analyser Rynkeby Foods’ interne forhold.
Opgave 3 - Diskuter Rynkeby Foods’ anvendelse af produktparameteren.

Opgave 4 - Identificer en væsentlig udfordring for Rynkeby Foods. Diskuter mulige løsninger (2) af den valgte udfordring.
Udfordring; Danskere ser Rynkeby Foods produkter som et morgenmads- og weekends- produkt

Uddrag
Hos Rynkeby er der et meget vidt omspændende fokus på produktparameteren.

De prøver så vidt muligt at differentiere sine produkter fra hinanden, uden at det bliver uigenkendeligt hvilken producent de er fra. Rynkeby har som producent 3 forskellige slags emballager til deres produkter. De har flasker med 0,2 L - 1,3 L, kartoner med 0,2 L - 1,75 L, bag-in-box med 5 L og 10 L.

Udseendemæssigt er Rynkebys emballager spækket med billeder af frugt og grønt, der fremmer produktets autenticitet og sundhed. Rent markedsføringsmæssigt kan der på den ene side argumenteres for, at dette er positivt fordi det trækker flere kunder til produkter ved at fremstå som, at være udelukkende produceret af frugter.

På den anden side kan man snakke om, at det er misvisende og giver et indtryk af, at produktet er meget sundere end det i virkeligheden er. Dette gør sig gældende for Rynkebys safter, som har tilsat sukker. Rynkeby Foods er ift. Juice, underlagt EU-lovgivningen omkring tilsætning af aromaer og smagsstoffer i koncentrater og ikke- koncentrater.

Rynkeby har i lang tid brandet sig selv, på orangutangen Rynke, igennem en serie af humoristiske reklamer fra et jungle lign. Studio.

På den ene side er det smart at markedsføre sig på en unik og humoristisk måde, men på den anden side skaber det useriøsitet om kvaliteten af produktet.

Der er ikke så meget fokus på produktet og dens indhold i disse reklamer, hvilket giver en tendens til at tro, at produktet ikke er af høj kvalitet.

Rynkebys måde at brande sig på er meget differentieret ift. Konkurrenterne; ’’Det er svært at differentiere sig på selve produktet.

Der skal derfor tænkes i effektive løsninger i produktion og levering. Ligeledes er emballage, markedsføring og branding afgørende for at kunne stå stærkt på markedet’’ forklarer Jørn Frank. Rynkebys sortiment hverken bredt eller dybt, de har få kollektioner indenfor saft, juice og most.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave

  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal

Premium 39 DKK pr måned

  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang her