Indholdsfortegnelse
1. Karakteriser det marked, Rynkeby Foods befinder sig på.
2. Analyser Rynkeby Foods’ interne forhold.
- Markedsføring:
3. Diskuter Rynkeby Foods’ anvendelse af produktparameteren.
- Branding:
- Sortiment:
4. Vurder Rynkeby Foods’ fremtidige strategier.
- Afrunding:

Uddrag
I denne opgave vil fokuspunktet være det danske marked, og hvor Rynkeby foods befinder sig på det marked. Rynkeby sælger forskellige varer.

De sælger flere forskellige slags juice i form af æblejuice, appelsinjuice mm. Altså er Rynkeby foods på juicemarkedet i Danmark.

Når man kigger på hvilke juice der er mest populære eller i hvert fald dem Rynkeby Foods producerer mest af, så er det appelsinjuicen der står med 37% hvor æblejuicen kommer på en andenplads med 33%.

Hvis man kigger på markedet som helhed. Så er appelsinjuicen med 40% den mest populære efterfulgt af æblejuice på 28%.

I alt der har Rynkeby Foods en samlet markedsandel på ca. 35%, hvor de så er efterfulgt af 10,6% som er hvad dem med den næststørste markedsandel ligger på. Dermed er Rynkeby Foods den største udbyder i Danmark på juicemarkedet.

---

Her kommer jeg til at kigge på Rynkeby Foods` interne forhold. I opgaven kommer jeg rundt om deres værdikæde, hvor jeg runder det af med en SWOT-analyse, for at finde ud af hvilke stærke sider de har og, hvilke svage sidder som ville være en god ide at forbedre.

Derudover er en SWOT-analyse brugbar, da vi kigger ind i deres interne forhold for, at få et overordnet bedre overblik.