Normal AS | Erhvervscase | 10 i karakter | HHX

Indholdsfortegnelse
Karakteriser virksomheden Normal
Normals strategiske situation (interne forhold og strategi)
- Indkøb og lager
- Marketing
- Salg og service
- Delkonklusion
Normals økonomiske situation
Den danske branche for nonfood dagligvarer
- Konkurrencesituationen på nuværende marked
- Truslen fra nye udbydere
- Truslen fra købere
- Truslen fra leverandørerne
- Truslen fra udbydere af substituerende produkter

Uddrag
Normal A/S er en detailbutik, som blev stiftet i 2013 af Torben Mouritsen og Bo Kristensen. De åbnede den første prøvebutik i Silkeborg, hvorefter den næste blev åbnet i Aalborg samme år.

Normal A/S befinder sig på B2C-markedet, hvor de i indeværende regnskabsår har en omsætning på 1,9 milliarder kr. og har siden 2013 åbnet 211 butikker i Danmark (89), Norge (83), Sverige (35) og Holland (4).

Normal A/S er i branchen for nonfood-dagligvarer, og sælger blandt andet personlig pleje, konfekture og toiletartikler.

---

Normal A/S har et dybt og bredt sortiment sammenlignet med deres mange forskellige konkurrenter, såsom supermarkedet, Matas og Flying Tiger Copenhagen.

Normal A/S har 15 forskellige varegrupper, som alle ligger 30-40% under markedsprisen. Desuden benytter Normal sig af strategien “Everyday low price”, som betyder, at de har lave priser hver dag, hvorimod de fleste af deres konkurrenter, benytter sig af “high - low”-strategien, hvilket betyder, at de normalt har høje priser, men sætter i korte perioder disse ned.

Normal har et stærkt brand med en unik figur (unik-manden), en karakteristisk farve samt unikke reklamer og citater, som er let genkendelige og bemærkelsesværdige.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu