Normal | Erhvervscase

Indholdsfortegnelse
Virksomhedsportræt
S.W.O.T
Kritiske succes faktorer
Resultater fra analysefasen
Virksomhedens udfordringer
Udfordring 1: Konkurrenter
Udfordring 2: Vanekøb
Udfordring 3: Kun udbud i fysiske butikker
Handlingsforslag
Handlingsforslag 1 til Udfordring 1: Konkurrenter
Handlingsforslag 2 til Udfordring 1: Konkurrenter
Handlingsforslag 1 til Udfordring 2: Vanekøb
Handlingsforslag 2 til Udfordring 2: Vanekøb
Handlingsforslag 1 til Udfordring 3: Kun udbud i fysiske butikker
Handlingsforslag 2 til Udfordring 3
Konsekvenser
Konsekvens til udfordring 1: Konsekvenser
Konsekvens til udfordring 2: Vanekøb
Konsekvens til udfordring 2: Kun udbud i fysiske butikker
Metodeovervejelser
Kildeliste
Bilag
Omverdens modellen
Porters five forces
Værdikæde analyse
F.N.O.S Matrix
S.W.O.T
TOWS-Matrix

Uddrag
Normal A/S blev etableret i 2013, som er en virksomhed som har set et behov for at gøre daglighandelen lidt sjovere for forbrugeren. Normals Idégrundlag og hovedaktivitet er at sælge basisvarer til faste lave normale priser, det vil sige at Normal kan sælge deres varer 30-40 pct. billigere end andre butikker og det gør de ved at parallelimporterer.

og udover det så vil de ikke være som de ’’andre’’ detailvirksomheder. Det ses blandt andet på kommunikationen, hvor de viser at man selvom man er anderledes så er man også normal og det vises også på den udadvendte markedsføring.

Det er næsten umuligt at undgå en Normal butik, når de har med sine over 100 butikker i Norden (Danmark – Norge – Sverige).

Normal er et dansk detail virksomhed, som har hovedsæde i Skanderborg. Ejerandelen er opdelt til forskellige forretningsmænd, investorer og dem der har været med helt tilbage i deres opstartsfase. Det er Bo Christensen, Søren Fauli, Torben Mauritzen, Jan Lehrmann og Anders Holch Povlsen. Den administrerende direktør er den danske Torben Mauritzen, han har 4360 ansatte under sig.

Handelsvirksomheden har siden deres start haft en ekspansiv udvikling i alle dele i værdikæden. Det kan man også se i udviklingen i deres omsætning, hvor de sidste par år har forøget deres omsætning med 300 mio. Dertil havde de et nettoresultat på 11 mio.

Normals vision er at ” vores vision at tilbyde vores shopping oplevelse til endnu flere mennesker rundt om i Europa. Vi er store tilhængere af lokal entreprenørskab og vi ønsker derfor at starte på nye markeder gennem et joint venture med lokale partnere”. Normal har vundet Gazelleprisen, som er en pris til en virksomhed som er hurtigt voksende.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave

  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal

Premium 39 DKK pr måned

  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang her