Montana Analyse | 12 i karakter

Indledning
Montana er en produktionsvirksomhed, som beskæftiger sig med møbler, den blev etableret af Peter J. Lassen sammen med møbelsnedkeren Hans Jørgen Henriksen, hvor ideen blev til virkelighed i 1982.

Fabrikken hed i begyndelsen ‘Hela’, som var en blanding af deres efternavne, men senere hen omdøbte de den ‘Montana’, som de også kalder den for i dag. Montana har udviklet sig markant siden de startede.

Indholdsfortegnelse
1. Udarbejd en værdikædeanalyse for Montana.
- Indgående logistik
- Produktion
- Udgående logistik
- Markedsføring og salg
- Service
- Virksomhedens infrastruktur
- Menneskers ressourcer
- Teknologi
- Indkøb

2. Virksomhedens kernekompetencer
- Produktets liv:

3. Udarbejd en SWOT-opstilling for Montana.

4. Vurder Montanas konkurrencestrategi.

5. Vurder Montanas vækststrategier.

Uddrag
Produktionen ligger på Fyn i Haarby. Der er ca 200 ansatte, som beskæftiger sig med design, salg, produktudvikling, administration, markedsføring og produktion.

Montana er en niche og producerer og markedsfører både reoler, stole og borde. Alt det foregår deres højteknologiske produktionslokaler på omkring 19.000m2.

Reolerne startede med at have 3 forskellige farver at vælge imellem, hvid, antracit og birkefinér. I dag er der et farveudvalg på hele 49 forskellige nuancer. (Her tillægger de deres produkter værdi samt i indgående logistik).

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu