Montana Furniture | Analyse

Indledning
Inden jeg går i gang med opgaven, vil jeg kort undersøge hvad Montana Furniture er for en virksomhed.

Montana er en dansk familieejet virksomhed, der blev etableret i 1982 på Fyn af Peter J. Lasssen. Montana system er også tegnet af Peter J. Lassen.

Montana Furniture er en møbelvirksomhed, der ligger meget fokus på, at mennesker er forskellige og derfor er det hos Montana muligt at sammensætte forskellige slags møbler så man kan sætte sit helt eget præg på boligen

som også tydeligt ses i deres slogan som lyder ”making room for personality” I dag er det ledes virksomheden af sønnen Joakim Lassen som også er ansvarlig for af produktudviklingen.

Indholdsfortegnelse
Virksomheds introduktion

Montanas forretningsmodel.

Markeds tilbud

SP-NA-NR (aktivitet perspektiv)

KR-KS-DK (kunde perspektiv)

SWOT-opstilling
- Interne forhold
- Eksterne forhold

Stærke sider
Svage sider
Muligheder
Trusler

Kernekompetencer & Konkurrence strategi
- Kernekompetencer
- Konkurrencemæssig fordel

Diskussion af Montanas fremtidige vækstmuligheder
- Nuværende produkter
- Nye produkter

Tag stilling til følgende påstande

Bilag
- Virksomnhed nærmiljø:
- Virksomhedens fjernmiljø:

Kilder

Danmark statistik

Uddrag
Den første del i en Business model canvas model kaldes aktivitet perspektiv. For nogen kaldes det også ”the back end” da det er de aktiviteer der ligesom foregår ”bag scenen” vi bliver bekendte med.

Montana har en række samarbejdspartnere, som alle spiller en vigtig rolle i Montanas forretningsmodel.

For 25 år siden valgte Montana at indføre grønt regnskab, som resulterede i at de ville indgå et samarbejde med miljøstyrelsen.

Siden da har en af Montanas kernekompetencer være deres store fokus på miljøet og kvaliteten på deres produkter.

Det grønne regnskab er med at sikre at der ikke bliver brugt nogle former for milijøbelastede midler til fremstilling af deres produkter.

Bla har de siden 2007 valgt udelukkende at bruge vandbaseret lakke, som ikke indeholder sundheds og miljøskadelige opløsningsmidler.

Montana har også mange samarbejde med forskellige kendte designer, som bla Arne Jacobsen og Verner Paton.

Samarbejdet med de forskellige kendte designer er en god promotions form for Montana, efter som at store designer, er med til at skabe enormt meget opmærksomhed mod Montana.

Deres samarbejde med designer resultere også i mange sponseret events og messer, Montana har mulighed for deltagei , og der igennem også blive promoveret.

Aktiven ved siden af samarbejdspartnere kaldes nøgleaktivitet og er også med til at skabe værdi for virksomheden.

En af Montas nøgle aktivitet er, deres store fokus på at give kunden muligheden for at skabe et personligt hjem via deres produkter.

De tilbyder, at den enkelte kunde har mulighed for at samle sin egen reol, samtidig med at de også ligger stort fokus på at det er muligt at mikse alle deres produkter, i forskellige farver og modeller.

Og hvis den enkle kunde finder det uoverskueligt, hvad der passer til sit ejet hjem, står der forhandler, som er udbredt i 40 lande

klar til en rådgivning samtale, og derved er deres service også en af deres nøgle aktiviteter som de også vægter rigtig højt i deres forretning model.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu