Indholdsfortegnelse
Hvem er Montana?
Salgs og markedsføringssegmenter
Kort karakteristik af kunderne på konsument og producentmarkedet.
Karakteristik af konsumentmarkedet og producentmarkedet.

Købsadfærden på konsumentmarkedet.
- Købsadfærd for en privat forbruger
- Købstype
- Købsbeslutningsprocessen
- Køberoller

Købsadfærden på producentmarkedet
- Købstyper
- Valgkriterier
- Virksomhedens købsbeslutningsprocessen (Buy-grid model)
- Købscentre

Sammenligning af købsadfærden for en kunde på konsument-markedet, der køber en Montana-reol til hjemmet med en virksomhed, der indkøber Montana-reoler til kontoret.

Uddrag
Hvem er Montana?
Design virksomheden Montana er et dansk møbelfirma som primært producerer reolsystemer til opbevaring, men også skabe, borde, spejle og stole.

Salgs og markedsføringssegmenter
Montana er et brand hvor kunderne er delt op i to Salgs og markedsføringssegmenter, de sælger både til konsumentmarkedet og producentmarkedet.

Deres største salg er privatkunderne, som udgør 2/3 af deres salg, hvor den sidste del bliver solgt til virksomheder, hoteller, konferencecentre og offentlige institutioner.

Montana møblers primære målgruppe inden for konsumentmarkedet er personer fra 18-75 år, hvor mange af kunderne er kvinder.

Kort karakteristik af kunderne på konsument og producentmarkedet.
Kunderne som oftest køber Montana på konsument markede, er kunder som har en god økonomi, i og med at Montana er et dyrt luksusprodukt.

Derudover er der også en vis forskel på udseende, Montana reolen er gennemført til perfektion, og det er en klassisk reol, som alle mennesker kan lide.