Matas AS | Afsætning Case

Indholdsfortegnelse
Den interne situation
- Virksomhedskarakteristik:
- Kernekompetencer
- Konkurrencemæssig fordel
- Kritiske succesfaktorer
- Business Model canvas
- Værdikæder

Den eksterne situation
- Omverdensmodellen:
- SWOT opstilling
- Interne forhold
- Eksterne forhold
- PESTEL-analyse
- Markedskarakteristik:\
- Konsument- og producentmarkedet:

Konkurrencemæssige positioner
- Markedslederen:
- Markedsudfordrer:
- Branches Karakteristik:
- Høj brandværdi:
- Mellem brandværdi:
- Lav brandværdi:

Aktører
- Konkurrenter i branchen & konkurrence:
- Nye indtrængere & trusler
- Substituerende produkter & trusler:
- Leverandører:

Uddrag
Virksomhedskarakteristik:
● Virksomhedens navn - Matas

● Selskabsform - Matas hedder “Matas A/S” A/S til sidst står for aktieselskab, derfor er matas et aktieselskab

● Virksomhedstype - Matas laver få af deres varer selv, så derfor kan man godt sige det er en produktionsvirksomhed.

Men Matas er nok mest en Handelsvirksomhed (detail) eftersom de sælger deres varer direkte til kunden

---

Deres værditilbud opstår gennem gode produkter i god kvalitet. Matas forhandler både produkter af deres eget mærke

men også andre kvalitetsmærker, og mærker med et godt image. Deres samarbejdspartnere opstår igennem dem de køber produkterne af, som nilens jord, andre makeup producenter og diverse helseproducenter.

Derudover har de samarbejdspartnere igennem levering ift. onlinehandel. De har alle leveringsformer både postnord, gls, dao og mulighed for at hente pakken i butikken.

Levering sker over 1-3 dage, og der er mulighed for 30 dages retur-ret hvis man ikke er tilfreds med varen

denne hurtige levering og retur-ret er en kanal, og er også med til at skabe værdi for kunden.

Hurtig levering giver nogle yderligere omkostninger, men der opstår også flere indtægter i form af at de både har e-handel og butikker.

De har tætte kunderelationer, både gennem “clubmatas”, som er et medlemskab der giver en gode tilbud

og tilbud der passer til kunden, der gør at man som kunde føler at butikken kender en og man har en tæt relation med kæden.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu