Louis Vuitton | Analyse | 12 i karakter

Problemformulering
“Hvilke væksttiltag kan Louis Vuitton foretage?

Indledning
Tøjbranchen er under stærkt pres fra konstant omskiftelig mode og presses på nuværende tidspunkt også fra andre stærkt relevante faktorer såsom øget fokus på bæredygtighed og konkurrencen fra e-handel.

Dette tvinger hele tøjbranchen til at forny sig løbende og kigge efter nye muligheder og væksttiltag.

Indholdsfortegnelse
Indledning

Problemstilling:

Problemformulering:

Arbejdsspørgsmål:

Virksomhedskarakteristik

Værdikædeanalyse
- Produktudvikling
- Produktion
- Marketing
- Salg & Service

Målgruppen og målgruppens købsadfærd

Omverdensanalyse
- Den afhængige verden
- Den uafhængige verden
- SWOT

Vurdering

Konklusion

Uddrag
Produktion
Louis Vuitton har rund omkring i verdenen i alt 17 fabrikker hvor de producere tasker, lædervarer, kufferter, sko, ure, smykker, accessoires og bøger.

Alt blive produceret af Louis Vuitton selv. Alle deres produkter bliver grundigt testet. Blandt andet så har de en maskine som åbner og lukker lynlåse 5000 gange

de har en maskine som der dropper en taske og maskine som der sender stråler for at teste den fading taske har sig.

Marketing
Louis Vuitton markedsfører sine produkter gennem sine egne forretninger globalt. De er modstander af forfalskede produkter.

Kontrollere kvaliteten og produktpriserne. Virksomheden er og har indgået en strategisk alliance med flere virksomheder og organisationer blandt andet Unicef

Supreme og BMW. De har enkelte tv-reklamer omkring deres parfumer, og reklamer i eksklusive blade.

Salg & Service
Louis Vuitton har deres egne butikker fordelt på 460 butikker over hele verdenen, hvor de sælger deres egne varer.

Det sælger over online fordelt på 7 online butikker i få lande: Frankrig, England, Tyskland, Italien, USA, Japan og Spanien.

---

Personas
Lars er 36 år gammel og er gift med Lone på 30, de har to børn Jens og Casper på henholdsvis 3 år og 5 år.

Lars elsker at købe mærkevarer møbler, sko, tøj, tv osv. Han er direktør for Tandbørste.dk som er et kæmpe internationalt firma han arbejder alle hverdage fra 6 til 15:30.

Hans årsindkomst ligger på 1,2 millioner. Hans kone Lone, hun er uddannet frisør. Lars har altid været glad for at forkæle Lone derhjemme.

Hun bliver nemlig snart 31 år, og han vil gerne forkæle hende lidt ekstra i år til hendes fødselsdag. Så han har planlagt at købe en Louis Vuitton taske til hende i gave.

Lars tænker ikke på den pris som tasken koster, men mere at det er mærkevare og den taske symboliserer til omverdenen at man har pengepungen fyldt derhjemme.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu