Louis Vuitton | Afsætning

Indholdsfortegnelse
Indledning
Problemstilling
Problemformulering
Arbejdsspørgsmål
Virksomhedskarakteristik
Værdikædeanalyse
Produktudvikling
Produktion
Marketing
Salg & Service
Målgruppen og målgruppens købsadfærd
Omverdensanalyse
Den afhængige verden
Den uafhængige verden
SWOT
Vurdering
Konklusion

Uddrag
Louis Vuitton er et mærke som er kendt for sine eksklusive råvarer, som kunderne vægter højt samt betaler for.

De har en primær målgruppe til folk med pengepungen fyldt. også i aldersgruppen 20-45- årsalderen.

Kunder hos Louis Vuitton er ”veblen” da de har penge nok til at købe de produkter som Louis Vuitton laver.

Deres rådighedsbeløb er højt. De ligger i den såkaldte overklasse.

Lars er 36 år gammel og er gift med Lone på 30, de har to børn Jens og Casper på henholdsvis 3 år og 5 år. Lars elsker at købe mærkevarer møbler, sko, tøj, tv osv.

Han er direktør for Tandbørste.dk som er et kæmpe internationalt firma han arbejder alle hverdage fra 6 til 15:30. Hans årsindkomst ligger på 1,2 millioner. Hans kone Lone, hun er uddannet frisør. Lars har altid været glad for at forkæle Lone derhjemme. Hun bliver nemlig snart 31 år, og han vil gerne forkæle hende lidt ekstra i år til hendes fødselsdag.

Så han har planlagt at købe en Louis Vuitton taske til hende i gave. Lars tænker ikke på den pris som tasken koster, men mere at det er mærkevare og den taske symboliserer til omverdenen at man har pengepungen fyldt derhjemme.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave

  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal

Premium 39 DKK pr måned

  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang her