Opgavebeskrivelse
Opgave 1: Kort redegørelse for virksomheden - Dybdegående omkring målgruppen
Opgave 2: Analyse af virksomhedens marketingmix
- Produkt
- Pris
- Place
- Promotion
- Markedskortfor Louis Vuitton
- Pull- og push-strategi
- PLC
Opgave 3: En udfordring for Louis Vuitton og mulige løsningsforslag
- Relevant udfordring: Forfalskninger og modangreb
- Løsningsforslag 1.
- Løsningsforslag 2.
- Delkonklusion
Optimer dit sprog - Klik her og bliv verdensmester i at skrive opgaver
Uddrag
Virksomheden Louis Vuitton er et aktieselskab, og er både en handel og- produktionsvirksomhed.
Virksomheden blev grundlagt af Louis Vuitton i år 1854 og etableret i Paris, Frankrig, som var en fransk forretningsmand, designer af luksus mærket Louis Vuitton (LV).
Virksomheden specialiserer sig i langvarige specialvarer som tasker, sko, kufferter, smykker, lædervarer osv.
Virksomheden LV hører inden for branchen under tøjindustrien. Louis Vuittons kunder ligger i B2C gruppen, da de sælger til personer og ikke virksomheder.
Målgruppen vil være personer mellem 20-45 år. Det er personer som er i overklassen, og bor gerne i et fint kvarter, i en stor villa. Det er typisk folk som ligger højt oppe i hierarkiet på arbejdspladsen, og kører i en dyr bil.
Det mest typiske kunde, vil være en familiefar, som vil forkæle hans kone med en dyr taske, eller sine børn med en dyr fødselsdagsgave.
Det vil være en som fx spiller golf i sin fritid, og en som gerne køber dyre moderne kvalitetsmærker, når det kommer til møbler eller dagligvarer.
Personens værdier, er at prisen ikke har en stor betydning, men at der skal være imagemæssig kvalitet i det der købes.
Forbrugerne vil typisk være dem som har et egobehov, hvis vi kigger på Maslows behovspyramide, da de søger anerkendelse og går efter eksklusive mærker.
Det kan også være et socialt behov, for de yngre som ligger i alderen 20, da de gerne vil være med i det sociale om at have dyre ting ligesom deres venner.
Deres købemotiv er veblen, fordi de vælger de dyreste mærker, og går op i kvaliteten. Deres købsadfærd vil være impulskøb, da forbrugerne er nogle som ikke mangler penge, så derfor har de råd til at lave disse impulskøb.
Det kan være Louis Vuitton har lavet en ny kollektion, så derfor skal de have det nyeste af det nyeste.
Den unge gruppe i kundesegmentet, som har en lavere indkomst, kan her lave et overvejelseskøb. Det kan være de skal bruge en længere købsbeslutningsproces, og måske skal spare lidt flere penge op.
Louis Vuittons overordnet mål er at give folk en smag på kvaliteterne ved at leve af kunsten. De er en virksomhed, som ejer mange luksusmærker, som sælger en række, varer som er af høj kvalitet.
Det er varer som champagne, spiritus, beklædning og tilbehør mm. Så deres mål er at repræsentere vestlig luksus, som bor rundt i verden som et multinationalt selskab.
Louis Vuitton har ikke en vision, men en mission om at at repræsentere de mest raffinerede kvaliteter af det vestlige “Art de vivre” rundt i verdenen. I denne mission har de fem prioriteter for de grundlæggende værdier.
Vær kreativ og tænk nyt
Sigt på produktkvalitet
Styrk image af brandet med lidenskabelig beslutsomhed
Fungerer som iværksættere, og stræb efter at være den bedste til alt det de gør.
Skriv et svar