Indholdsfortegnelse
1. Redegør for udviklingen på markedet for internethandel, hvor COVID-19 situationen inddrages (inddrag vedhæftede artikler samt egne artikler - HUSK kildehenvisning)
2. Analyser en selvvalgt internetvirksomheds marketingmix
- Produkt
- Pris
- Distribution
- Promotion
- Physical evidence
- Personale
3. Diskuter hvorledes den selvvalgte virksomhed bliver påvirket af COVID-19 situationen
4. Vurder hvorledes virksomheden kan opnå en fremtidig vækst
Uddrag
COVID-19 situationen der ramte i starten af 2020, gjorde at Danmark kom under en lockdown, hvilket betød at alle fysiske butikker skulle lukke. De eneste der fik lov at holde åbne, var dagligvarebutikker.
Hvis fysiske butikker er lukket, hvor skal man så få ens taske, sko, etc. Her var svaret ”Online”. Det var ikke kun tøj og accessoires der blev købt, folk begyndte også på at handle ens dagligvarer, hvilket gjorde at Nemlig.com pludselig fik travlt.
Mikkel Pilemand, kommerciel direktør i nemlig.com fortæller om at de har fået en markant stigning af efterspørgsel fra ældre. Salget online har haft en stigning på 52%, hvori at disse kan inddeles i segmenter.
---
Louis Vuitton sælger produkter såsom tasker, tøj, sko m.m. Deres varer er designer og derfor har de en høj pris samt god kvalitet, hvilket gør at produkterne holder længe.
Louis Vuitton har skifter mode for hvert år, hvorimod at deres klassiske brune farve med deres design har de altid på lager.
Deres produkter bliver sammenlignet med en vis status, og deres dyre pris gør at deres kunder bliver set prestige en der er i overklassen.
Louis Vuitton købet ikke grundet den gode kvalitet, men grundet at deres imagemæssige kvalitet som deres produkter har.
De sørger for at uanset om du køber de billigere produkter hos dem for 1.600 kr. eller 30.000 kr. så får du stadig den samme service og de samme prestige indpakning.
Louis Vuitton benytter sig af brand extension, hvilket kan ses ved at de sælger covers, solbriller, parfumer og airpods.
Skriv et svar