Louis Nielsen | Analyse

Indledning
Louis Nielsen er Danmarks største optikerkæde og markedslederen i branchen med en markedsandel på 44%.

Louis Nielsen sælger briller og kontaktlinser i Danmark i god kvalitet til billige penge. Prisen er et af de vigtigteste parameter i branchen.

Louis Nielsen har ikke kun den gode pris i orden, men de har også en meget høj kvalitet, samt god service, bredt udvalg og høj professionalisme.

Louis Nielsen driver en omfattende intern efter- og videreuddannelse af deres medarbejdere, og har som de første i branchen b.la. indført trykmåling i forbindelse med synstest og sundhedstjek.

Uddrag
Loyalitet spiller en stor rolle i optikerbranchen, da det er forbrugerne, som vælger hos hvem de vil købe deres produkt.

Med andre ord er det dem, som lidt har magten, når det kommer til valg af optiker. Hvis en forbruger får et bedre tilbud hos en anden optikerkæde

eller kan få et bedre produkt et andet sted vil de højst sandsynligt købe deres produkt der. Hos Louis Nielsen er det særligt de ældre, som er meget loyale over for optikerkæden.

Louis Nielsen prøver at bevare de kunder ved b.la. at lave særtilbud (se bilag under ”Brand”) som er med til at opretholde den loyalitet mellem Louis Nielsen og de ældre forbrugere.

Louis Nielsen har derudover et tilbud, som hedder ”Køb to par briller, til en brilles pris” hvilket er med til at give forbrugerene en fordel ved at vælge dem, på den måde skaffer Louis Nielsen flere kunder.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu