Louis Nielsen | Noter Afsætning Case

Indholdsfortegnelse
1. Karakteriser Louis Nielsens målgruppe(-r)
- Konklusion:
2. Analyser købsadfærden ved køb af briller hos Louis Nielsen
- Konklusion:
3. Analyser konkurrencen i den danske optikerbranche
- Konkurrenter i branchen:
- Nye indtrængere:
- Leverandøre:
- Substituerende produkter:
- Kunder:
- Konklusion:
4. Diskuter Louis Nielsens muligheder for vækst
- Konklusion:

Uddrag
Karakteriser Louis Nielsens målgruppe(-r)
Louis Nielsens målgruppe er primært det ældre segment. Det er primært det ældre segment grundet det er de ældre der har brug for briller.

Dog er det ældre segment meget loyale forbrugere, Louis Nielsen har svært ved at øge markedsandelen hos det ældre segment.

Grunden til, at det ældre segment er svære at få fat på, skyldes deres loyalitet til deres traditionelle optiker hvor de altid har gjort deres køb af briller.

Dem der køber en brille hos Louis Nielsen, er typisk dem der gerne vil lave en god handel og netop det er Louis Nielsen gode til at markedsføre sig på.

Derudover har virksomheden altid tiltalt den prisbevidste kunde som hurtig bliver fristet af tilbud som ”Køb af 2 briller til en brilles pris” Det er nemlig sådan Louis Nielsen fanger deres kunder, ved at kunden selv mener at de laver en god handel.

Kunder der går ind i en Louis Nielsen forretning har en forventning om kompetent rådgivning samt et spændende udvalg. Det er stadig kædens Prisniveau der tiltrækker kunden den prisbevidste kunde.

Konklusion:
Ud fra en analyse af Louis Nielsens målgruppe, er der fundet frem til at det er den prisbevidste kunde som gerne ser den gode handel de får lavet i en Louis Nielsen forretning.

Derudover er det ældre segment, dem som er yderst svære at få fat i grundet deres loyalitet til deres traditionelle optiker.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu