Briller hos Louis Nielsen | Købsadfærdsanalyse

Indledning
Til at analysere købsadfærden af briller hos Louis Nielsen har jeg valgt at benytte mig af SOR-modellen.

Louis Nielsen er Danmarks største optikerkæde og markedslederen i branchen med en markedsandel på 44%.

Uddrag
Hvis man kigger på købemotivet, vil det være meget forskelligt fra person til person hvilken brille/briller man vælger at købe.

Hos Louis Nielsen er det særligt det funktionelle købemotiv, som bliver brugt, da fokus er på brillens kvalitet, samt prisen for brillen.

Som er det Louis Nielsen fokuserer på, og er kendetegnet ved. Louis Nielsen har et bredt udvalg, og der vil altid være nogen, som vælger at købe med hjertet.

Det kunne fx være det sociale købemotiv veblen, hvor man køber en dyr brille for evt. at signalere at man har mange penge eller bare fordi man godt kan lide mærketing.

Andre vælger det sociale købemotiv thrifty, som er en modsætning af veblen, altså man vælger at købe en billig brille, fordi man måske ikke går op i mærket eller brillens kvalitet.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu