Lagekagehuset | Erhvervscase | 12 i karakter

Indholdsfortegnelse
1. Karakteriser kort virksomheden Lagkagehuset.

2. Analyser Lagkagehusets omverdensforhold
- Den afhængige omverden (nærmiljøet):
- Konkurrenter:
- Kunder:
- Den uafhængige omverden (fjernmiljøet)
- Lovgivningsmæssigt:
- Økonomiske forhold:
- Teknologiske forhold:

3. Analyser konkurrencesituationen for Lagkagehuset.
- Samme produkt:
- Samme produktkategori:
- Samme behov:
- Alle produkter:
- SWOT Analyse

Uddrag
Lagekagehuset er en produktionsvirksomhed som vægter kvalitet på både service og produkt meget højt. Lagekagehuset blev stiftet tilbage i 2008 af 2 bagerier som fusionerede, som i mange år havde en vision om at revolutionere oplevelsen af brød.

Lagekagehuset er delt op i 3 dele. FSN Capital er ejer af ca. 2/3 af virksomheden, imens de to oprindelige ejere Ole Kristoffersen og Steen Skallebæk ca. har en 1/3 tilsammen.

Derudover er der en lille del af få udvalgte som også ejer noget af virksomheden. I dag ser vi netop et lagekagehuset som har revolutionerede oplevelsen af brød og sætter meget fokus på god service, samt god to-go muligheder.

Den danske virksomhed benytter sig af klyngeprincippet, dette gør at de tilpasser sig det behov som hver kreds har og ender med de levere det bedst til den kundekreds de behøver.

Brødet bliver leveret 3-4 gange dagligt, som gør at deres kvalitet af brødet er i allerhøjeste kvalitet. Hvis man kigger på de 4 p’er, så er det tydeligt at Lagekagehuset har lagt vægt på alle 4’er.

Produktet er ikke som enkelt det har været i bagerier førhen, lagekagehuset formår at sælge kager, brød, kaffe, salat, sandwich mm.

Prisen ligger til den høje ende, men dette understøtter også igen deres klyngeprincip, at de levere det bedste til den kundekreds der passer til den. Derudover at de levere højkvalitets brød og service, samt levering af ny friskbagt brød 3-4 gange dagligt.

Derudover har de rabatter som bl.a. hvis man køber for over 1.000 kroner kan man få en gratis kringle eller to stykker brød med.

Placering mæssigt ligger de med deres 35 butikker landet rundt, som en af de førende, men med henblik på københavnsområdet.

Deres promotion sker på Instagram og Facebook hvor de i alt har 15.000 følgere, derudover ønsker de god omtale som vil gøre at deres omsætninger stiger.

Derudover er de på B2C markedet da de primært sælger til kunder der kommer i butikkerne. Lagekagehuset har i alt 436.000 medarbejdere og et resultat på 13 millioner som er yderest fornuftigt.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu