Lagekagehuset | Noter Afsætning

Indholdsfortegnelse
Karakteriser virksomheden.
Analyse af Lagkagehuset omverdens forhold.
Kulturelle forhold
Økonomiske forhold
Miljø
Demografiske forhold
Konklusion på omverdens modellen.
Analyse af konkurrencesituationen af Lagekagehuset
Potentielle indtrængere
Kunder
Substituerende produkter
Leverandør
Konkurrencesituationen i Branchen
Muligheder og Trusler og diskutere muligheder og truslerne.
- Muligheder (O)
- Trusler (T)

Uddrag
Virksomheden Lagekagehuset, som er en dansk virksomhed, startede i 2008. Lagkagehuset er en produktionsvirksomhed som producer brød, kager, sandwich og andre snacks.

Det er også en servicevirksomhed i forhold til cafe-delen der er i deres bagerier. Lagkagehuset producer og sælger høje kvalitetsprodukter til en højere pris end deres konkurrenter.

Nogen af deres kernekompetencer er at deres produkter skal være i en højkvalitet, at der skal være en afslappet stemning når man befinder sig i bageriet og at deres vare er friske og nybagte.

Deres sortimentet afhænger af hvor henne i landet virksomheden ligger og af hvad kunderne gerne vil have, fx den som ligger på Københavns hovedbanegård fungere mere som en to-go-shop.

Der bliver ikke tilbudt den samme bredde sortiment i alle bagerierne. Fx, bagerierne i København har et smaller sortiment end dem på Jylland.

Prisen på produktet hos Lagkagehuset er høj, den er også højere end deres konkurrenter, men den høj pris forsikrer også kunden en høj kvalitet af brød, kage og sandwich.

Lagekagehuset tilbyder også forskellige tilbud for kunderen, fx får børn en gratis børnebolle eller hvis kunderne kan fremvise en bon på over 1000kr får de enten gratis kringle eller brød med.

Selvom Lagkagehusets priser er højere end konkurrenternes, så er dens vare også af en højre kvalitet, en luksus man kan give sig selv til hverdag eller specielle lejligheder, hvilket deres konkurrenter ikke tilbyder.

Lagekagehuset vil helst have deres plaseringen på hjørne, da de i det ene vindue kan lægge brød, kage osv. og i det andet vindue kan der være en hyggelige cafe, hvor der bliver skabt den afslappet stemning.

De markedsfører sig via de sociale medier som Facebook og Instagram, hvor de har ca. 15.000 medlemmer. De har deres egen hjemmeside, og kommer ud til folket via forskellige messer fx bryllupsmessen.

---

Vi unge er i en kultur hvor det er moderne at gå på cafe med vores venner, som fx på Joe And The Juice eller Lagekagehuset.

Vi går på cafe fordi det er prestige i det, det viser at vi har mange penge og penge nok til at kunne købe noget af høj kvalitet og at vi mødes for socialt samvær med vores venner på Cafer.

Dette er en mulighed for Lagkagehuset for at producere et lille menukort, hvor de kan servere fx en morgenbolle med ost.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu