Arla Foods – Et gensyn | Afsætning

Ugeopgave med gensyn hos Arla Foods

Indholdsfortegnelse
SWOT-analyse
- Stærke sider
- Svage sider
- Muligheder
- Trusler

- Omkostningslederstrategi
- Omkostningslederstrategi
- Omkostningslederstrategi
- Differentieringsfokus

- Differentieringsfokus.
- Produktudvikling
- Markedsudvikling

Uddrag
Stærke sider
- Supercooling, Er en ny form for køletransport så Arla Foods effektivt kan transportere mejeriprodukter udenfor Europa, uden det mejeriprodukterne mister deres holdbarhed. (Værdikæden)
- Fartgrænsen på lastbilerne, sparepenge samt det giver mindre stress til chaufførerne. (Værdikæden)
- Gode til branding af egne mærker - Såsom kærgården, Lurpak og Arla Øko mælk med deres ”grønne kartoner”. (Værdikæden)

Svage sider
- Andelsselskab - Arla er tvunget til at opkøbe den mælk for de landmænd der ejer en andel, så̊ hvis efterspørgslen på mælk falder, står Arla med en masse mælk de ikke kan få solgt, som giver et tab i økonomien.

Muligheder
- Covid-19 - Da hele pandemien startede gik den befolkningen amok og begyndte at købe ind til eget lagere, hvilke fik tømt dagligvarebutikkerne for alt inkl. Mejeri.
- Nye samarbejde med nye lande - udbrede deres marked.

Trusler
- Samfundsøkonomien fx finanskrisen i 07-09. (Omverdens model)

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu