Arla | Afsætning

Opgavebeskrivelse
1. Med udgangspunkt i den føromtalte SWOT-analyse, skal du nu lave en TOWS-analyse (Kopier din SWOT-analyse fra tidligere over i denne opgavebesvarelse, så vi kan se dit udgangspunkt for TOWS-analysen)
2. Vurdér med udgangspunkt i Porters generiske strategier, Arlas konkurrencestrategi.
3. Vurdér med udgangspunkt i Ansoff, Arlas vækststrategi.

Uddrag
Arla befinder sig i boksen for markedsudviklere, dvs. at de hele tiden udvikler sig på nye markeder, da de ikke kan blive ved med at udvikle sig på deres nuværende markeder.

Arla søger derfor hele tiden nye markeder, som de kan indtrænge sig på. Når Arla er træng ind på et nyt marked, med en ny og stor kundegruppe, kan de nu øge deres salg og tilbyde deres produkter.

Dermed er Arlas intensive vækst i form af markedsudvikling, som også er en af Arlas kernekompetencer – at søge nye markeder, og tilbyde sine nuværende produkter.

Arla skal tænke på sine vækststrategier hele tiden, igen for at holde sin position på markedet. Vækststrategier betyder for Arla, at de laver en langsigtet planlægning for, hvordan de sikre sig selv, deres vækstmål samt deres overordnet målsætning for deres virksomhed.

Arla skal altså hele tiden via sine vækstmål sørge for, at deres omsætning er i stigning eller i hvert fald holdes stabil.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu