Arla – der er mange sandheder derude | Analyse

Indledning
I denne analyse vil jeg analysere Arlas reklamefilm, ved navn ”Arla – der er mange sandheder derude.” Jeg vil bl.a. tage fat i reklamegenre, afsender, modtager og dele af de filmiske virkemidler, som optræder i reklamen. Jeg analyserer dog ikke alle punkterne i analysemodellen, men blot dem jeg synes har relevans for reklamefilmen.

Uddrag
Modtageren af reklamefilmen vil jeg mene er primært forældre, som er forvirret og skeptiske omkring hvilke ting, der er sundt og hvilke ting, der er usundt. Reklamen prøver derfor at stille alle de forskellige sunde og populære kure og koste op imod den gode og gammeldags mælk.

Det er tydeligt, at Arla prøver at skabe et overblik for modtageren om hvor meget forvirring, der er blevet skabt omkring emnet: Sund livsstil.

Det fremgår også tydeligt i reklamen, at der er en indbyrdes kamp mellem forældre omkring hvilke ting der er sundest.

Det kan ses på den måde, at rollerne i reklamen er byttet om, så børnene skal forestille forældrene i den virkelige verden. Det mener jeg, fordi børnene sidder stille og roligt, og snakker med et voksent sprog.

Det fremgår, når pigen rejser sig op og siger: ”Hjemme ved mig er vi holdt op med at spise frugt – det er nærmest det samme som slik.” Det ville en normal pige fra ca. 4. klasse jo aldrig sige.

Det er også en måde at påvirke modtageren (forældre), ved at bruge børn som hovedroller i reklamen. Det skaber nemlig mere blikfang, interesse og opmærksomhed.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave

  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal

Premium 39 DKK pr måned

  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang her