Arla | Internationalisering | 10 i karakter

Opgavebeskrivelse
Opgave 1:
Karakteriser kort virksomheden Arla.

Opgave 2:
Analyser Arlas internationalisering.

Opgave 3
Diskutér kort følgende udsagn:
- Køb af Skyr er et impulskøb:
- Arla er en born-global virksomhed:
- Arlas vækst strategi er markedsudvikling:

Opgave 4
Identificer en væsentlig udfordring for Arla. Diskuter mulige løsninger af den valgte udfordring.

Uddrag
Arla er en dansk mejerikoncern, som ganske enkelt producerer mælkebaserede produkter, og er blevet et af verdens største inden for økologi og andelsmejerier.

Op i gennem 00’erne allierede de sig eller købte de adskillige mejerier i Europa, og Arla koncernen har i dag formået at skabe en omsætning på 78 mia. kr.

Efter de fusionerede med det svenske andelsmejeri, blev de dermed det første internationale andelsmejeri, som bliver i dag tiltalt Arla Foods.

De har omkring 9.400 landmænd fordelt over hele Europa, som er medvirkende til at kunne producere mælk, smør, ost, yoghurt, is samt saucer.

Dermed er Arla et andelsselvskab, da de har evnet at kunne lave et samarbejde mellem de landmænd, som er med til at udvikle og producere til virksomheden hver dag.

Herudover har Arla utrolig mange forcer, men deres spidskompetence er uden tvivl deres produktion og produktudvikling. Hertil kommer deres leveringstid som er ekstremt hurtig, som også foregår under rimelige forhold. D

et er med til at Arla’s mælkeprodukter altid er friske, og at deres service er i topklasse. Deres nye produkter som bliver rullet hurtigt ud til hele det europæiske marked, og er dermed særdeles hurtige til at eskalere markedet.

---

I min analyse angående Arlas internationalisering vil jeg først komme ind på eksportberedskab og herunder de 4 interne p’er, da det giver et særligt indblik i virksomhedens interne forudsætninger samt marketingmix.

Eksportberedskab som også er virksomhedens interne formodninger for eksport og internationalisering kan opdeles i fire hovedområder, som går under navnet de 4 p’er.

Først og fremmest er der Arlas produkter, som direkte er mælkeprodukter, hvilket vil sige at holdbarheden er meget lille, og de har derfor producenter i flere lande, for at eksporten og friske varer kan blive vedligeholdt.

Derudover går Arla ekstremt meget op i to meget væsentlige ting nemlig kvalitet og økologi, som er nøglebegreber for mange købere.

Det er derfor altafgørende, at kunderne finder en interesse og skaber sig en form for vanekøb i produkterne, når de handler.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu