Indledning
Jeg har valgt at anvende infomedia til at søge efter materiale til min opgave. I starten af min informationssøgning har jeg valgt et par af de mest unikke termer
fordi det giver en god gennemgribende søgning inden for emner man ikke har en bred viden om. Denne type søgning kaldes også ”hurtigsøgning”.
I dette sammenhæng har jeg valgt mejerigiganten Arla.
Jeg har også valgt at anvende ”kædesøgning” fordi via min hurtigsøgning kan jeg udtrække specielle søgetermer som kan danne en mere relevant søgning, som bringer mig til de artikler der indeholder de informationer jeg skal bruge.
De 2 søgestrategier jeg anvendte, har ført mig til 3 søgetermer som har bragt mange relevante artikler frem. Jeg anvendte søgetermerne: Arla, is og vækst.
Uddrag
Arla har fremlagt en ambitiøs investeringsplan for 2017, hvor at planen er at investere alene i Danmark 1,3 milliarder kroner, hvilket kommer flere mejerier til gode.
Med disse investeringer bringer det Arla tættere på deres 2020 strategi som lyder på at flytte mere mælk fra industriprodukter til varemærke-produkter.
Arla forventer at 50 procent af selskabets vækst skal komme fra Europa, mens de øvrige 50 procent skal komme fra vækstmarkeder uden for EU, hvor Arlas strategiske fokus især ligger på Mellemøsten, Nordafrika, Kina og Sydøstasien.
Over halvdelen af de 335 millioner, der skal investeres i år, puttes i DE DANSKE MEJERIER i koncernen.
En af de store ambitioner for 2020 strategien, er at blive globalt førende inden for naturlige valleingredienser til bageriprodukter, drikkevarer, mejeriprodukter og is til medicinske ernæringsprodukter og spædbørns-og sportsernæring.
Arla har lagt en investering på knap 230 millioner i ”Danmark protein” som fremstiller protein, laktose og andre værdiforædlede vallebaserede ingredienser til den globale fødevareindustri.
Skriv et svar