Mælkeproduktions Markedet | Arla & Thise Mejeri

Indledning
Der har været en stigende trend i køb af økologiske varer i Danmark. Det er sket i takt med den stigende tendens til en sundere og mere naturlig livsstil, hvilket ses hos de danske borgere.

Ifølge Euromonitor, ser man ikke kun en vækst i økologisk ost på grund af smagen, men også på grund af at danskerne er blevet mere opmærksomme på hvad de indtager i løbet af dagen, hvilket borgerne er villige til at betale ekstra for.

Statistikker viser at økologisk ost i løbet af få ord bliver billigere og billigere, hvilket åbner op for at virksomheden kan trække konsumenter ind fra det latente marked, altså ikke-brugere af produktet. Derudover ser man også til en stigende tendens til at købe vegansk og laktosefri ost.

Indholdsfortegnelse
SWOT:
Place:
Place internationalt:
Andet info:

Uddrag
Thise Mejeri gør nytte af både direkte, såvel som indirekte distribution. Omtrent 50% af alt Thise Mejeris distribution foregår gennem Irma, altså gennem en indirekte distribution, hvilket man må antage også er gældende for distributionen af ost.

De sidste 50% er spredt udover andre super –og hypermarkeder, samt deres egen ostebutik i Thise, hvilket agerer som deres direkte distributionskanal. Dette kan være grundet at man ved en indirekte distribution ikke opnår de stærkeste kunderelationer og kundeloyalitet, så man derfor kan vælge en direkte distribution for at opnå kunderelationerne.

---

Thise kan enten vælge at benytte sig af direkte eksport eller/og internethandel, hvilket vi har fundet frem til gennem deres økonomiske situation og valgkriterierne ved markedsindtrængning. Den økonomiske situation viser at Thise Mejeris likviditet ikke er stærk nok til at etablere butikker (herunder en ostebutik) i Irland og dermed gøre nytte af en direkte investering.

Derimod vil det også give mening at etablere internethandel, da der i Irland er en stigende tendens til at kunderne køber gennem nettet. Fokusset på e-commerce er større i Irland end i Danmark. Ved at benytte direkte eksport, kan Thise Mejeri etablere distributionssamarbejde med irske detaillister og ved internethandel, kan man følge med den stigende vækst i e-handel. Derudover følger der også fordele og ulemper ved de to markedsindtrængningsformer.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave

  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal

Premium 39 DKK pr måned

  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang her