Indholdsfortegnelse
1. Forklar Forskellen På B2c-markedet Og B2b-markedet.
B2b Producentmarkedet
B2c Konsumentmarkedet

2. Redegør for De Særlige Kendetegn for B2b-markedet.
Købemotiver:
Købstyper:
- Nykøb:
- Modificeret Genkøb:
- Rutinekøb:
Beslutningsprocessen:
Købsbeslutningsprocessen
Købsroller:
Informationsvogter:
Influent:
Brugerne:
Godkenderne:
Transaktions- Og Relationsmarkedsføring:
Transaktionsmarkedsføring:
Relationsmarkedsføring:

Delmarked:
3 Forskellige Delmarkeder
- Den Industrielle
- Mellemhandlermarkedet
- Det Offentlige Marked

1. Valgkriterier + Redegør for De Valgkriterier, Der Er Vigtige at Forholde Sig Til, Når en Virksomhed Skal Handle Med en Anden Virksomhed.
Valgkriterier På Det Industrielle Marked
Eksempler: Valgkriterier På Mellemhandlermarkedet
Valgkriterier På Det Offentlige Marked

2. Beskriv Det Marked Rema 1000 Er På.

3. Forklar, Hvorfor en Handel Mellem Rema 1000 Og en Producent Af Mælkeprodukter Foregår På "Mellemhandlermarkedet".

4. Redegør for Mindst Fire Årsager Til, at Rema 1000 Har Udviklet Appen Vigo.

Uddrag
Producentmarkedet B2B
• Rationelle købemotiver

Det rationelle købemotiv er baseret på fornuftige overvejelser
• Lang beslutningsproces

- Langvarig beslutningsproces ved ny køb
- Kortere beslutningsproces ved modificeret genkøb
- Kort beslutningsproces ved rutinekøb

• Meget loyale
• Professionelle
• Skriftlige tilbud
• Ikke risikovillig
• Informative reklamer
• Buy grid modellen

---

Købsbeslutningsprocessen
Nykøb er en langvarig beslutningsproces hvor der er meget forberedende arbejde med information samling og overvejelser af tilbud fra leverandører.

Modificeret genkøb er en kortere beslutningsproces da der allerede er etableret en relation mellem de handlende virksomheder og købet skal blot justeres på antal, kvalitet eller leveringstid/sted.

Rutinekøb her er beslutningsprocessen kort da de er de samme som tidligere er købt.

Købsroller:
Beslutninger om køb foretages af et købscenter.
Det er køberen der udvælger leverandører og afslutter aftalerne.

Informationsvogter: styrer fordelingen af informationer i virksomheden og mellem købscenterets medlemmer

informationsvogteren kan også samle informationer som anvendes til vurdering i beslutningsprocessen – informationsvogteren kan være assistent, sekretær eller receptionist