Indholdsfortegnelse
1. Segmenter markedet for biler og fastlæg målgruppen for hhv. en stor BMW og en lille Peugeot. Inddrag flere segmenteringskriterier.
- Målgruppen for en stor BMW:
- Målgruppen for en lille Peugeot:
2. Diskuter fordele og ulemper ved at lease en bil frem for at købe en bil.
3. Diskuter hvilke målgrupper, der er mest tilbøjelige til at lease end bil frem for at købe.
4. Købsadfærd.

Uddrag
Da bilmarkedet er et meget stort marked med en bred målgruppe, tager jeg udgangspunkt i en stor BMW og en lille Peugeot. Da markedet er et stort markedet, betyder dette også at de forskellige biler dækker forskellige behov og har forskellige værdier for kunden.

En stor BMW er fedt design, og høj pris og er samtidig med til at give et image. En lille Peugeot er en billigere bil og er måske et mere funktionelt køb.

Familien spiller en stor rolle i forbindelse ved bilkøb. Fx kan både alder og antal af børn påvirke bilkøbet, da bilen skal opfylde visse krav.