Markedet for biler | Afsætning | 10 i karakter

Indholdsfortegnelse
1. Segmenter markedet for biler og fastlæg målgruppen for en stor BMW320 og en lille Peugeot 208. Alle faserne i segmenteringsprocessen skal indgå i besvarelsen.
- SMOK:

2. Beskriv de valgte målgrupper for en BMW yderligere ved brug af en livsstilsmodel. Gå gerne ind i underkategorierne i jeres analyse.
- A1, Overskud i hverdagen:
- A2, Aktive børnefamilier:
- A4, Lykkesmed:
- D1, Formue og formåen:

3. Forklar hvorledes BMW differentierer sig i forhold til konkurrenterne, og find eksempler på, hvordan BMW ønsker at positionere sig overfor overnævnte målgruppe.

Uddrag
Markedet for biler:
For at komme frem til markedet, starter jeg ud med at finde konsumentenheden. Konsumentenheden er altså dem som har mulighed for at bruge både teknisk, fysisk og økonomisk.

Først og fremmest, skal man jo have kørekort for at kunne benytte en bil. Dermed kan man fysisk ikke benytte en bil, hvis man eksempelvis er handicappet med fysiske og nogle psykiske mén.

En bil er også en stor investering fra ny, hvad end det er en lille by bil eller en stor familie bil. Dermed skal man have en indkomst, og også være økonomisk stabil.

For at komme videre, vil jeg afgrænse markedet geografisk. Jeg har dermed valgt at tage udgangspunkt i det danske marked.

Dernæst vil jeg analyse branchen. I branchen for biler er der stor konkurrence. Der findes mange udbydere på markedet, og der er dermed øget konkurrence.

Der opleves en stor stigning på elbiler , hvilket er med til at skabe endnu større konkurrence da grøn omstilling er et stort taleemne i tiden. Det medfører også at der er øget efterspørgsel på hybrid- og elbiler.

---

FASE 3:

Jeg har til Peugeot’en valgt segment 14. Segment 14 har jeg valgt, fordi en ny ung familie, som muligvis overvejer forøgelse, ønsker at få en bil, som ikke er i den helt dyre ende, men samtidigt ønsker lidt plads i bilen.

Til BMW’en har jeg valgt segment 23 og segment 27. Jeg har først og fremmest valgt segment 23 fordi det er en meget dyr bil, og man derfor skal kunne betale den. Derfor har jeg valgt familie uden børn, fordi de ikke skal have mange store udgifter.

I segment 27 er det familier med børn, til gengæld har jeg valgt dem i høj indkomst fordi de også har børn, og derfor har yderligere udgifter.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu