Segmentering af markedet for biler | Afsætning

Indholdsfortegnelse
SPØRGSMÅL 1 BESTEM KONSUMENTENHEDEN FOR DE MULIGE BILKUNDER ..................................................... 3
SPØRGSMÅL 2 OPDEL KUNDERNE I RELEVANTE SEGMENTERINGSVARIABLER .................................................... 3
SPØRGSMÅL 3 BESKRIVELSE AF SEGMENTER ............................................................................................................. 6
SEGMENT 1 (BMW) ........................................................................................................................................................ 6
SEGMENT 2 (BMW) ........................................................................................................................................................ 6
SEGMENT 3 (PEUGEOT) .................................................................................................................................................... 6
SEGMENT 4 (PEUGEOT) .................................................................................................................................................... 7
SPØRGSMÅL 4 VALG AF MÅLGRUPPE FOR EN STOR BMW OG EN LILLE PEUGEOT.............................................. 8 KILDELISTE......................................................................................................................................................................... 9

Uddrag
I min besvarelse af denne opgave benytter jeg mig af segmenteringsvariablen fra overstående opgave, da den bruges til at analysere målgruppen. Jeg vil også bruge teori fra Gallup Kompas til at beskrive målgrupperne, da det blot beskriver konkrete forhold, men også samfundsinteresse, holdninger osv. Ved målgrupperne.

Målgruppen for en stor BMW kan findes i forhold til livsstilanalysen Gallup kompas, hvor vi i højeste grad kan finde livstilsegmentet: Det Moderne segment . Forbrugerne der hører til dette segment er karakteriseret liberalistiske, som er i færd med at bygge en karriere op og sætte sit præg på udviklingen i erhvervslivet .

Derved har vi målgruppen for en stor BMW, som er en overvejende grad af mænd under 40 år og ofte bosiddende i hovedstadsområdet. De tjener rigtigt godt, og har gerne familie og børn.

Denne målgruppe hører til i nogle af de højere samfundsklasser og har derfor også en 7 overvejende høj indkomst. De tjener mere end 300.000 kr. Årligt, end de andre kompassegmenter .

Dette hører sammen med målgruppens ideologi om at man er sin egen lykkes smed. Grundet et overvejende godt rådighedsbeløb, vil forbrugerne i det moderne segment godt betale for både kvalitet og brand og have noget ud af sine penge som en BMW.

Hvis vi ser på målgruppen ved en lille Peugeot, har det en noget mere bred målgruppen, end hvad en stor BMW har, da en Peugeot er noget billigere på prisen.

Målgruppen er spredt i hele Danmark, hvor ofte er forbrugere fra 18-30 år. En lille Peugeot ville være en typisk ’starterbil’, da den er en del billigere end en stor BMW, så derfor kan unge også godt købe den.

Det er både mænd og kvinder, som køber en lille Peugeot, det er primært singler eller par, som køber en Peugeot, da den bliver for lille til en familie størrelse på 3-4 personer. En typisk Peugeot ejer, har ikke en særlig god uddannelse, og deres indkomst er ikke særlig høj. Det er ofte ufaglærte eller en studerende på SU.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave

  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal

Premium 39 DKK pr måned

  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang her