Biler | Afsætning | 12 i Karakter

Indholdsfortegnelse
SPØRGSMÅL DEL
1.Segmenter markedet for biler og fastlæg målgruppen for hhv. en stor BMW og en lille Peugeot. Inddrag flere segmenteringskriterier: (køn, værdier, holdninger, indkomst, livstil og beskæftigelse:

2.Diskuter fordele og ulemper ved at lease en bil frem for at købe en bil.

3.Diskuter hvilke målgrupper, der er mest tilbøjelige til at lease en bil frem for at købe.

Uddrag
Dem der køber en stor BMW, er i det moderne segment. Forbrugerne der hører til dette segment, er karakteriseret liberalistiske som mener at alle er lige og skal derfor kunne være i stand til at stå på deres egen ben, og ikke få hjælp af staten eller de rige.

Målgruppen for dem der køber en BMW, er mænd under 40 år, og er ofte bosiddende i hovedstadsområdet. Det er en familie med børn.

Forbrugeren vil godt betale for både kvalitet og brand og have noget ud af sine penge som med en BMW. Deres indkomst er mere end 300.000 om året og de tilhører segment 3, og de sikkert også meget martialske.

Målgruppen for en Peugeot er meget mere bredere en stor BMW. Forbrugerne er spredt i landet. Forbrugerne er i alderen 18-30 år. Bilen bliver betragtet som en typisk start bil, da den er en del billigere end en stor BMW så derfor kan unge også godt købe den.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu