Lysen biler | Analyse | 10 i karakter

Opgavebeskrivelse
Lysen Biler ønsker at optimere deres online marketing.
Som en del af opgaven forventes du at:
Redegøre for begrebet Online Marketing og dens udvikling de sidste 10 år.
Analysere Lysen bilers digitale markedsføring Analysere Lysen bilers positionering hos deres målgruppe(r)
og på markedet Vurdere hvordan Lysen biler kan optimere deres Online Marketing overfor deres målgruppe(r)

Indledning
Jeg har valgt og skrive om Lysen Biler min EOP, fordi jeg har interesseret mig for dem igennem de seneste år skulle have været i praktik hos.

Indholdsfortegnelse
Indledning 3
Opgaveformulering 3
Metode 4
Redegørelse 4
- Content Marketing 4
- Pay Per Click 5
- Sociale Medier Marketing 6
- E-mail marketing 6
Analyse 7
- Lysen biler digitale markedsføring 7
- Lysen bilers positionering 7
Intern analyse af Lysen biler - BMC 8
- Partnere 8
- Aktiviteter 8
- Ressourcer 8
- Værdigtilbud 9
- Kunderelation 9
- Kunder 9
- Kanaler 10
- Omkostninger 10
- Indtægter 10
Ekstern analyse af Lysen Biler 10
- Porters Five Forces: 10
- Leverandører 10
- Potentielle indtrængere 10
- Substituerende produkter 11
- Konkurrence- situationen i branchen 11
- Permetermix analyse 11
- Produkt 11
- Pris 11
- Place (distribution) 11
Vurdere hvordan Lysen biler kan optimere deres Online Marketing over for deres målgruppe(r) 12
- Awareness 13
Konklusion 13
Litteraturliste 14
Bilag 15

Uddrag
Inden du starter med content marketing er det selvfølge vigtigt du ved hvem der er din målgruppe og potentielle kunder er. En god start ville være en persona , da man skitsere på stikord hvem det er man vil tiltrække

og så man får ramt de rigtige digital profiler på de relevante sociale medier ved at bruge den viden du har om dine kunder og deres og deres behov.

Der er her flere ting som så gør det nemmere og mere målrettet at lave det rette indhold, når man ved hvem man skriver til og hermed for bedre held med at kunne fange deres opmærksomhed for lige netop dine produkter.

Det er vigtigt at vide hvem personaen er og man skal vide meget mere end hvem hun/han er og hvor gammel de er, man skal simpelhed helt ind og kunne forstå vedkommende følelser og hvad vedkommende er drevet af (hvad er din persona drevet hen imod, hvad vil vedkommende opnår)

men man skal også kende og forstå modsætningen, så også kende hvad vil vedkommende vil væk fra. Det bliver også kaldt de emotionelle drivere.

Man kan endda tag den længere og kigge på de kommende og for personaens ukendte og uopdaget behov, hvilket vil være det der hjælpe virksomheden med at få nye ideer til kommende content.

Det her er en øvelse man bør lave inden man går i gang med at lave sin online markedsføring. Når du tror at du kender dine kommende kunder, så kommer hele skrive/design og video fasen, det er nu du skal lave en titel eller en video

og her kommer så en mulighed for gøre brug af clickbait. Clickbait er et ord for, når tilter eller video skriver det om det på en måde som får gjort folk nysgerrige og så gør at de klikker på emnet og kommer ind på artiklen om produktet.

Clikbaitens opgave er så at gøre det meget spændende og det gør at man nogen gange har arbejdet så meget med formuleringerne at det ofte for det til at lyde som noget helt andet end det, det i virkeligheden handler om.

Det gør at der er mange som hader clikckbait, men mange flader alligevel i, så derfor at det stadig en virksom måde og at tiltrække kunder på.

Man kan så arbejde med at lave balance på sine clickbaits, som så ikke er så irriterende at det slet ikke handler om det man tror det handler om men samtidig med at man får skabt en høj spænding i sin overskrift, for ellers er der ikke noget der klikker ind og læser det.

Når du skal dele din opslag og videoer omkring dit produkt, så er det afgørende og væsentligt at det rammer og passer din målgruppe. Det vil som eksempel være mega latterligt og dele et opslag som er målrettet en helt ung målgruppe eks.

unge under 18 og så dele det på eks. Linkedin som primært er for dem som har noget på sit CV, for så vil man ramme helt skævt, så igen skal man bare have styr på hvem der bruger hvilke social medier .

---

PPC er en slags kampagne hvor man som virksomhed går ud og betaler per "klik". Den korte forklaring er man betaler for at få et klik på sin annonce hos andre medier/hjemmesider/blogs m.m..

Når man skal købe PPC en det ret enkelt, der mange udbydere og der kører mange PPC kampanger, hvor man først ligger sit budget ind, og så sørger de for at man får købt kliks man har råd til

og en tilsvarende variant er google adwords, hvor man betaler for at ens valgte søgeord dukker op som de første under ens google søgninger, men man betaler kun pr. klik.

Når man kigger ind i det kan man løbe ind i nogle afilliate netværker som gerne vil sælge dig nogle PPC kampagner og hvis jeg lige skal forklare kort hvad afilliate netværker er så kan man sige det er et netværk af hjemmesider eller et netværk af blogs eller influencers hvor man ligger den her kampagne ind, og inde i den kampagne kan man så vælge og betaler pr. klik. M

en her skal man passe på for her har man ingen kontrol over hvordan det bliver brugt. Det kunne for eksempel være at den konkret influencer i virkeligheden skaber en forkert eller dårlig reklame for ens produkt

hvis vedkommende siger noget der er forkert eller ikke forstår at bruge det rigtigt eller hvis personen i virkeligheden er med til at andre så ikke vil identificeres med vedkommende.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu