Afsætning – Ølmarkedet | Hancock Bryggerierne & Svaneke Bryghus

Indledning
Hancock bryggeriet befinder sig på industrielle markedet, da de selv producerer deres øl og distribuerer dem direkte videre til andre virksomheder i lokalsamfundet. Deres målgruppe er dog B-C da det er deres segmentgruppe. De sælger primært til detailbutikkerne som er specialiseret indenfor øl. De levere dog også interregionalt i landet til speciel butikkerne. Derfor henviser de også til de forskellige butikker som har deres speciel øl i produktsortiment.

Produktionskriterier: Forbrugeren vil have en god anderledes øl, men til overskuelige priser. Folk ville også gerne have speciel øl før krisen, dog nu ikke til de høje priser udtaler Peter Strange Nielsen
Geografiske kriterier: Største delen af Hancocks målgruppe ligger i Skive. Dog er København et interessant segment at kigge på. Øvrige Skandinaviske lande kan have potentiale i fremtiden.

Indholdsfortegnelse
1) Vurder ud fra artiklerne hvilken målgruppe henholdsvis Hancock Bryggerierne og Svaneke Bryghus har.
2) Vurder ud fra artiklerne hvilken positioneringsstrategi henholdsvis Hancock Bryggerierne og Svaneke Bryghus har.
3) Er der faktorer i Hancock Bryggerierne og Svaneke Bryghus´ omverden der har ændret sig de seneste år?

Uddrag
Hancock: Gør brug af USP (Unique Selling Proposition), da de prøver at positionere sig anderledes og mere unikke, i forhold til andre øl. Deres værdi ligger specielt i tradition med vedvarende værdier. Virksomheden blev fx stiftet helt tilbage i 1876. Opkøberen Strange-Nielsen familie skiftede derved heller ikke navn, da der ligger stor anderkendelse i navnet. De har derfor heller ikke udvidet deres produktion markant, da det derfor ikke ville være specielt at drikke øllen, hvis den lå på alle hylderne. Dette er også derfor at de betegnet som speciel øl i KBH, da der ikke er så mange af dem på hylderne.

Få adgang til hele opgaven

Upload en opgave og få adgang til denne opgave

Hvor brugbar var denne opgave?

Klik på stjernerne for at bedømme opgaven!

Gennemsnitlig bedømmelse / 5. Antal anmeldelser

As you found this post useful...

Follow us on social media!

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!