Sportmaster AS | Analyse

Indholdsfortegnelse
Virksomhedskarakteristik

SWOT-analyse

TOWS / Væksttiltag
- SO-tiltag:
- WO-tiltag:
- ST-tiltag:
- WT-tiltag:
- Tag efterfølgende stilling til, hvilket væksttiltag din virksomhed bør vælge at implementere først med inddragelse af viden om virksomhedens økonomiske ressourcer.
- Bilag 1 - SWOT
- Bilag 2 - TOWS

Litteraturliste

Uddrag
Sportmaster A/S er et aktieselskab der blev etableret i 1979. Virksomheden er en handelsvirksomhed der hører under begrebet multibrandbutik som indebærer at videresælge andre brands produkter under deres eget opbygget koncept.

Samtidig har Sportmaster også udviklet deres eget produkt sortiment i form af deres mærker MASTER og M79 som de selv designer. Virksomheden begyndte i 1987 at markedsføre sig selv under navnet Sportmaster.

Virksomheden har et bredt og dybt sortiment til en bred målgruppe, hvilket i dag har ført til 89 nationale butikker og derved markedsleder på det danske marked.

Sportmaster befinder sig i en branche præget af mange konkurrenter, det er især på det internationale marked er virksomheden presset fordi de som nævnt er markedsleder på det nationale marked.

Sportsmasters onlineforretning er en vigtig kernekompetence da den stod for 20% af deres samlet omsætning i 2018.

Det giver også Sportmaster en delvis god konkurrencemæssig fordel i og med de fysiske butikker udfaser i takt med onlineforretning bliver mere attraktivt for forbrugerne.

Sportmaster befinder sig på både konsument- og producentmarkedet. På konsumentmarkedet (B2C) er deres kunder private forbruger der køber i de fysiske butikker og benytter sig af virksomhedens onlineforretning med mulighed for hjemmelevering.

Sportmaster befinder sig også på producentmarkedet (B2B) da virksomheden sælger produkter til klubber som bliver forhandlet i større partier samt støtter de lokaleklubber og store sportsbegivenheder for at skabe synlighed på markedet.

Virksomheden stræber efter at være forbrugernes naturlige valg inden for sports- og motionsaktivitet og sætter forbrugernes behov i fokus ved at give den optimale rådgivning.

Det er en kritisk succesfaktor for Sportmaster at forbedre og videreudvikle sortimentet, servicen og rådgivningen for at skabe mest mulig værdi for deres kunder.

Sportmaster blev i slutningen af 2019 opkøbt af det Singaporeanske Sportmaster Operations Pte. Ltd. som i dag hedder Sportmaster Group.

Opkøbet kan skabe større kendskab til Sportmaster på det internationale marked, i og med koncernen allerede har butikker i over 230 lande hvor Rusland og Kina er de primære markeder.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu