Sportmaster | Analyse | 10 i karakter

Indledning
- Sportmaster er en butik som sælger sportsudstyr og sportstøj til sportsinteresserede mennesker som går op i deres sport, ved at have det rigtige udstyr og det rigtige tøj til den rigtige sport som også er baseret på god kvalitet.

Indholdsfortegnelse
Indledning
Metode
Udfordring
KSF
Handlingsalternativer
Løsningsforslag
Konsekvenser
Anbefaling
Litteraturliste
Bilag 1:
Bilag 2:
Bilag 3:
Bilag 4:
Bilag 5:
Bilag 6:
- Potentielle indtrængere:
- Leverandører:
- Kunder:
- Substituerende produkter:
- Konkurrencesituationen:

Uddrag
● Vi har til denne erhvervscase med Sportmaster startet med at lave desk-research, for at gøre os klogere på virksomheden og hvad virksomheden står for.

Derefter har vi lavet en strategisk analyse af eksterne forhold, en strategisk analyse interne forhold og omverdenen med diverse teorier og modeller fra fagene virksomhedsøkonomi og afsætning hvor vi til sidst har lavet en SWOT-analyse til at runde det af.

De modeller vi har brugt er en BMC, en værdikæde, omverdensmodellen, P5F og en regnskabsanalyse af deres nøgletal hvor vi har brugt https://proff.dk/firma/sportmaster-danmark-aps/ballerup/butikhandel/GTV733I10MC/ til at analysere deres regnskab og deres nøgletal og til sidst en SWOT.

Herefter har vi fundet en kritisk succesfaktor, hvor vi har fundet ud af hvilke parametre der gør at Sportmaster gør det bedre end konkurrenterne.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu