Eksamenssæt HHX 31. marts 2017 | Erhvervscase Sportmaster

Indledning
Sportsmaster er en handelsvirksomhed, som tilbyder produkter indenfor sport og befinder sig på B2C og B2B markedet. B2C markedet går ud på at forbrugeren kan direkte købe produkterne ud i butikkerne, men også på nettet, hvor der er mulighed for hjemmelevering. På B2B markedet sælger virksomheden produkter til mange klubber, hvor der bliver handlet i store partier. Således går virksomheden også meget op i at støtte de lokale klubber og store sportsbegivenheder for at være synlig på markedet.

Indholdsfortegnelse
Virksomhedsportræt
Analyseresultater
Kritiske succesfaktorer
Udfordringer
Handlingsforslag
Konsekvenser
Metode
Litteraturliste
Bilag

Uddrag
Leverandørerne har ansvar for kontrol af varerne, dog ikke ved Sportmasters egne brands, hvor de selv har ansvaret. Der benyttes også outsourcing i virksomheden, da de benytter sig af et lager i Tyskland, hvor varerne er tilgængelig online.

Fra faget virksomhedsøkonomi har vi benyttet regnskabsanalysen og konkurrencestrategi til at belyse Sportsmasters nuværende økonomiske situation og strategier.

Alle disse kundetyper har en tendens til en mere sund livsstil og dette vil disse gerne vise, så der er også tale om snobmotivet.

Porters five forces:
Ud fra Porters Five Forces er der mange stærke sider hos Sportmaster som stordriftsfordele, tæt samarbejde med leverandører og differentiering. Det er også rimelig svært for nye indtrængere at komme ind på markedet, da det kræver en høj startkapital og markedet er også præget af hård konkurrence.

Få adgang til hele opgaven

Upload en opgave og få adgang til denne opgave

Hvor brugbar var denne opgave?

Klik på stjernerne for at bedømme opgaven!

Gennemsnitlig bedømmelse / 5. Antal anmeldelser

As you found this post useful...

Follow us on social media!

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!