Sportmaster | Afsætning

Indholdsfortegnelse
Virksomhedskarakteristik
SWOT-analyse
TOWS
Stillingtagen
Swot Analyse
TOWS

Uddrag
Sportmaster benytter sig af flere vækststrategier. Primært benytter de sig af vækst ved både at in- tensivere deres nuværende marked i form af produktudvikling og fokusere på nye markeder ved at se på markedsudvikling. Sportmaster har et mål om at udvide virksomheden til resten af Europa inden for nær fremtid.

De benytter sig derved af den geografiske markedsudvikling, da de har set en stor efterspørgsel på sportstøj i andre lande grundet et øget fokus på sundhed. Ved at udvide markedet til Europa vil de opleve muligheder for stordriftsfordele, da deres markedspotentiale vil blive øget.

Da Sportmaster er markedsleder på det danske marked ved en satsning på nye markeder med andre segmenter være en god mulighed for at øge deres omsætning.

Sportmaster skal ligeledes have fokus på deres distributionsformer, da deres salg gennem deres fysiske butikker er faldet, i takt med at online handlen er steget. Ved at have et øget fokus på at sælge gennem deres online handel, vil det kunne forventes, at de ville formå at udvide deres marked.

Sportmaster skal fokusere på deres produktudvikling. Ved at forbedre og udvide deres nuværende segmenter (sortimentudvidelse), vil de kunne konkurrere med deres andre konkurrenter på det danske sportsmarked, ligeledes med sportsbrands som også sælger deres produkter gennem deres egne kanaler.

Ved at udvide sortimentet kan de tilbyde et større udvalg af produkter til en endnu større målgruppe.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu