Uddrag
I dag snakkes der meget om global opvarmning og CO2 udledning af fossilebrændstoffer, da det er ved at være et stort problem for vores fremtid. Her er en af løsningerne elbiler som skal være den nye bæredygtige måde at transportere mennesker fra a til b.

I Danmark har elbilen ikke helt for alvor slået igennem, men flere og flere er ved at få interesse for dem og der er derfor kommet større konkurrence på markedet. Men der er mange faktorer der står i baggrunden for at elbiler stadig ikke har fået stor vækst i Danmark.

Der er masser af forhold som de enkelte bilproducenter skal kende til og forbedre for at skabe succes på det danske elbilmarked, men hvad skal der egentlig gøres? Vil elbiler nogensinde kunne blive en erstatning for de nuværende biler, som der kører rundt på vejene i dag eller er elbiler bare en ny kortvarig trend?

I denne opgave vil der redegøres for udviklingen på markedet for elbiler i Danmark. Derefter der gives en karakteristik af BMW, som er aktør på elbilmarked i Danmark. Der vil både blive analyseret BMW’s økonomi, markedet for elbiler i Danmark samt de makroforhold, der påvirker branchen. Til sidst vil der blive diskuteret BMW’s muligheder for vækst indenfor elbiler.