Mikkeller | Analyse | 10 i karakter

Indledning
I den her opgave har vi fået tildelt virksomheden Mikeller. Mikkeller er en produktions virksomhed som producere øl, mjød, vine, cider.

Virksomheden blev grundlagt helt tilbage i 2006 af Mikkel Borg Bjergsø og Kristian Klarup Keller, men fra 2007 blev den drevet af Mikkel alene.

Mikeller er et såkaldt nomadebryggeri, dvs. at virksomheden ikke ejer egne bryggerier, men de får sit øl brygget for dem på forskellige lokationer rundt i verden, men lige nu bruger de primært det belgiske bryggeri ”De Proefbrouwerij’s” brygkar .

I 2016 lå Virksomheden allerede som nr. 3 på den internationale liste over verdens bedste bryggerierm, så det vil sige at på 10 år har han formodet at være en af de største virksomheder som sælger alkohol i hele verden.

Mikkel Borg Bjergsøs plan var ikke at lave øl, men var at blive skolelærer som han blev. Hans vision var at få hele verden til at smage øl på samme måde, som man nyder vin .

Han startede egentligt stille og roligt ud med at begynde at brygge lidt derhjemme ved siden af hans job, folk begyndte at kunne lide det.

Derfor sagde han op som lærer så han kunne bruge alt hans tid på bryggeriet, han kunne mærke han fik en stor interesse indenfor bryggeri. I dag brygger han på et 500 liter stort anlæg.

Indholdsfortegnelse
Afsætning opgave mikkeller 1

Indledning: 3

Produktudvikling: 3

Produktion: 4

Marketing: 4

Salg og service: 4

SWOT-analyse 5
- Styrker: Gode råvarer, og derved er forbrugerne også sikret en god kvalitets øl. Ledelsen, altså at Mikkel selv er inde over alle processer, og er derfor sikker på alt bliver gjort ordentligt. Åbnet byggerier i USA, det betyder dermed at virksomheden er klar til at blive endnu større. Det også helt klart en fordel at de har lejet et belgisk bryggeri til at brygge øl til det europæiske marked, dermed er de garanteret et større marked. Deres vare kan blive leveres direkte til døren. 5

- -Svagheder: Det kan til tider være en ulempe at Mikkel selv vil være inde over alle processer, det kan for eksempel være med til at begrænse mulighed for at virksomheden kan vokse. Efterspørgslen har været enorm høj, det er jo begrænset hvor mange forskellige slags øl man kan lave, det er også en af grundene til at Mikkel er begyndt at lave tøj og chokolade. En svaghed kunne også være det mellemled, dvs. at bryggeriet også skal tjene penge. 5

- Muligheder: Mikkeller og dets er kendt over hele verden, og har derfor fået en kæmpe indflydelse på markedet for spcialøl. Mikkellers udgør en stor del af markedet, derfor har de mulighed for at påvirke deres kunder, Mikkeller købt et bryggeri i New York, og de har indgået et samarbejde med New York Mets og det vil sige at de satser på at kunne lære sportsfans at drikke specialøl. 5

- Trusler: Alle konkurrenterne som der er tusindvis af, der er mange mikrobryggerier og de er alle potentielle konkurrenter, dermed er det en trussel for Mikkelsen vækst. Men de største trusler er helt klar Carlsberg og Tuborg, som også er kæmpe øl-virksomheder. 6

Omverdens analyse 6
- Massemedier: Klima og miljø er pt det som alle går rundt og snakker om for tiden. Det er derfor god måde at tiltrække kunder på. Mikkeller har fået massiv mediedækning fra den første øl de bryggede. Den første bar de åbnede i København, dækkede tv-2-news live. Siden har virksomhed fået stor omtale i alle slags aviser verden rundt. 6

- Økonomiske forhold: Mikkeller sælger øl i den højere prisklasse, og mange konkurrenter sælger øl produkter som er langt billigere, det ville påvirke virksomheden hvis kunderne blev fattigere. 6

- Teknologiske forhold: Den teknologiske udvikling har gjort at de har mulighed for at brande og markedsfører deres produkter. Det også en fordel når man skal lave forretning i udlandet. 6

- Miljø: Mikkeller er en virksomhed som ikke er sindssygt miljøbeviste, men de har faktisk indgået en aftale mellem Zero Foodprint, og den aftale går ud på at denne virksomhed vil få 1% af omsætningen fra alle Mikkellers restauranter og barer verden rundt, de penge som de får vil så blive brugt på klimvenligt landbrug og Kulstofkompensationer. 6

- Kunder: Mikkeller tilbyder deres kunder spcialeøl i en kvalitet som ikke kan fås andre stedet, samtidigt til en overskuepris hvor alle kan være med. Mikeller ønsker at ændre måden folk ser øl på, de ønsker at det skulle kunne drikkes ligesom vin og champagne til lækker gourmetmad. De skaber realtion til deres kunder gennem sociale medier, samt at have fokus på kundeserive også med gode tilbud og kvalitet. 7

Kilder: 7

Uddrag
Styrker: Gode råvarer, og derved er forbrugerne også sikret en god kvalitets øl. Ledelsen, altså at Mikkel selv er inde over alle processer, og er derfor sikker på alt bliver gjort ordentligt.

Åbnet byggerier i USA, det betyder dermed at virksomheden er klar til at blive endnu større. Det også helt klart en fordel at de har lejet et belgisk bryggeri til at brygge øl til det europæiske marked, dermed er de garanteret et større marked. Deres vare kan blive leveres direkte til døren.

Svagheder: Det kan til tider være en ulempe at Mikkel selv vil være inde over alle processer, det kan for eksempel være med til at begrænse mulighed for at virksomheden kan vokse.

Efterspørgslen har været enorm høj, det er jo begrænset hvor mange forskellige slags øl man kan lave

det er også en af grundene til at Mikkel er begyndt at lave tøj og chokolade . En svaghed kunne også være det mellemled, dvs. at bryggeriet også skal tjene penge.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu