Mikkeller | Analyse

Indholdsfortegnelse
Lav en dybdegående værdikædeanalyse for Mikkeller:

Primærer aktiviteter:
- Indgående logistik:
- Produktion:
- Udgående logistik:
- Markedsføringssalg:
- Service:

Støtte aktiviteter:
- Infrastruktur:
- Menneskelige ressourcer:
- Teknologi:
- Indkøb:

Konklusion på værdikæden:
- Styrker:
- Svagheder:
- Kerne kompetence:

Udarbejde dit eget markedskort over Mikkeller. Analyser markedskortet og kom med forslag til, hvad du mener Mikkeller kan forbedre:
- Jeg har lavet mit eget markedskort vha. Skabelonen på Systime:
- Prøvet mærket:
- Ikke prøvet mærket:
- Kender ikke mærket:
- Hvad kan Mikkeller forbedre?:

Kom med argumenter for Mikkellers brug af PUSH- og PULL strategi:
- Pull-strategien:
- Push-startegien:

Mikkeller ønsker at etablere sig i det Sydamerikanske område. Du skal derfor lave et udkast til et marketing-mix for et land efter eget valg på dette kontinent:
- Produkt:
- Pris:
- Distribution:
- Reklame:
- Sales promotion:

Uddrag
Indgående logistik:
Mikkeller har en række råvarer som leveres til dem. Det er råvarer som bruges til at producere deres øl, cider, vin eller soda.

Det er alle de råvarer og materialer, som skal til for at produktionen kan køre, og virksomheden kan producere deres produkter.

Produktion:
Produkterne bliver ikke produceret i stordrift, som de lidt større virksomheder så som Carlsberg eller Tuborg gør.

Processen er langsommere, da vi har med et produkt at gøre, hvor fint håndelag og en masse kærlighed, skal kunne mærkes af kunden. Det er et specieltprodukt, så det enkelte produkt, er tilpasset den enkelte kunde, da de tilbyder så mange forskellige produkter.

Det er hvad som skaber kunderværdi, da vi har med et unikt produkt at gøre, som ikke kan gå ud og kopieres. Mikkeller lægger på deres hjemmeside stor vægt på, at de også fejler, men hele tiden prøver at blive dét bedre og konstant udvikle nye kvalitetsbevidste produkter.

Udgående logistik:
Produkterne produceres som sagt ikke i stor drift, dog er vi heller ikke nede på det niveau, hvor virksomheden gør det tilpasset til hver eneste kunde.

Hos Mikkeller er der en høj leveringshastighed i forhold til konkurrenterne, og ikke nok med det bliver der leveres et unikt produkt.

Da vi kender til historien bag en virksomhed startet på få kvadratmeter, og nu ved at virksomheden stadig har fokus på produktet, og selv er 100% henover alle processer, så smager den bare bedre.

Markedsføringssalg:
Mikkeller har flere barer lokaliseret rundt omkring i heler verden. Den lille virksomhed, som startede på få kvadratmeter, har nu udviklet sig til at findes verden over.

Måden virksomheden markedsføre sig på, er ikke umiddelbart via. alt for meget markedsføring. Måden Mikkeller markedsføre sig på, er også gennem deres Merch, som kan købes gennem deres barer eller shops.

Derudover har de tendens til at opstille pæne attraktioner, som kunderne kan tage billeder med. På den måde får de gratis reklame, da kunderne deler billeder og lignende.

Vi ser ikke reklamer fra dem i fjernsynet eller radioen, hvilket jeg tror er grundet den gratis omtale de kan få, og derudover har vi med et unikt produkt at gøre, hvor konkurrenterne ikke er så store.

Service:
Ser vi på Mikkeller’s hjemmeside, så ser vi de har fokus på de altid arbejder på et nyt projekt, de skaber produkter med kærlighed, og fokusere på at skabe kvalitetrige produkter for en bred målgruppe.

Dette unikke produkt fyldt med kvalitet og håndelag, gør at øllen smager langt bedre. Der er lagt personlighed i, og det kan mærkes.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu