Mikkeller | Afsætning opgave

Indholdsfortegnelse
1) Lav en dybdegående værdikædeanalyse over Mikkeller
- Produktudvikling
- Produktion
- Marketing
- Salg og service

2) Markedskort

3) Push- Strategien
- Pull-Strategien

4) Marketingmix
- Produkt
- Pris
- Distribution

Uddrag
Produktudvikling:
Mikkeller er et firma med en sjov baggrund. Det hele startede som køkkeneksperimenter, og når man så kigger på hvor de er i dag, er det jo helt vildt hvad der kan lade sig gøre med den rette vilje og viden om tingene.

Allerede dengang begyndte barndomsvennerne at bruge gode råvarer, for at sørge for at havde det bedste produkt. Efter noget tid købte Mikkel dog sig barndomsven ud.

Dermed danner Mikkel rammen for dette mikrobryggeri. Og han version er at flytte folk ved at brygge øl, der udfordrer folks måde at tænke på øl på.

Alt dette gør de med et unik design, som man kun ser på deres produkter. Det har de netop gjort for at skille sig ud for mængden, og dermed blive genkendt på marked. Alle ved at når de ser disse kreationer og variationer af billeder på deres produkter, ved man hurtig hvem der står bag dette produkt.

Processen bag deres fine design, er udviklet af en der kaldes Shore. Så snart Mikkeller har produceret en ny øl, forklare han hvad der er i øllen af ingredienser og smagsprofil, derefter går Shore i gang med at lave et nyt design, så går kommer han os med mange af de sjove navne.

---

Pull-Strategien:
Mikkeller retter her alt sin opmærksomhed, og kommunikation direkte mod slutbrugerne. Dermed vil forbrugerne efterspørge produktet nede i butikkerne, som dermed bliver gjort opmærksomme på den fordel det kan have netop dette produkt.

Dette kan være en kæmpe fordel for virksomheden at vælge denne strategi, da de dermed rammer slutbrugerne med det samme, og dermed os når det endelig mål de ønsker.

Her bygger det dog os på en massekommunikation, de er flittige til at bruge deres sociale medier, dog ser du dem aldrig lave reklamer i tv eller andet. I og med de er så meget på de sociale medier, rammer de os et bredt segment, og dermed opnår de os at flere får kendskab til dem.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu