Farm Mountain Coffee | Afsætning

Opgavebeskrivelse
1. Foretag en karakteristik af virksomheden Farm Mountain Coffee. Inddrag virksomhe- dens arbejde med FNs verdensmål.

2. Analyser Farm Mountain Coffees værdikæde.

3. Diskutér konsekvenserne for Farm Mountain Coffee ved en eventuel distribution af pro- dukter igennem en stor dansk detailkæde.

4. Diskuter følgende udsagn:
- Når Farm Mountain Coffee lancerer en iskaffe, er der tale om line-extension.
- Der er tale om CSR, når Farm Mountain Coffee har fokus på at ansætte medarbejdere der har fysiske eller psykiske problemer.

5. Identificér en væsentlig udfordring for Farm Mountain Coffee. Diskuter mulige løsnin- ger af den valgte udfordring.

Indledning
Farm Mountain Coffee er en danskejet virksomhed, som beskæftiger sig med kaffe. Virksomheden ejes af Lars Bendix, og blev stiftet i 2007. Lars Bendix går meget op i kvaliteten af hans kaffe, og sørger derfor for at kaffebønnerne er produceret af bedste kvalitet.

Lars Bendix betaler 45% over verdensmarkedprisen for bønnerne, derfor går kvaliteten hånd i hånd med den højere pris.

Hans leverandører består af 96 afrikanske farmerfamilier, som leverer halvdelen af deres økologiske kaffeproduktion. Lars Bendix hjælper bønderne med finansiering af redskaber og udstyr, da han ønsker at øge kvaliteten og gøre jobbet lettere og mere effektivt for bønderne.

Virksomheden er en produktionsvirksomhed og dens mission er ”at skabe et kaffe label som sikrer regnskovens eksistens/tilbagevendelse, uden at ødelægge mulighederne for at farmerne har et sundt indtjeningsgrundlag”.

Farm Mountain Coffee er et brand under virksomheden Danish Coffee and Tea som har til huse i nogle nedlagte kasernebygninger i Randers.

I virksomhedens lokaler er der både risteri, lager, butik, kontor og brygge-lokale. Virksomheden har udover Farm Mountain Coffee også andre egne mærker...

Uddrag
Farm Mountain Coffee produktudvikler. De har lige nu 15 forskellige kaffer, og skriver selv på deres hjemmeside at de hele tiden arbejder på at udvikle nye varianter. Det er vigtigt, at en virksom- hed produktudvikler for at skabe vækst, og for at forblive aktive og interessante på markedet.

Hos Farm Mountain Coffee har de også fundet det nødvendigt, at maskinudvikle, da der ikke var nogen kaffemaskine på markedet, som kunne håndtere producentens 24 forskellige bønner.

De har derfor i samarbejde med et væksthus i Midtjylland, udviklet en specialkaffemaskine delvist produceret af egetræk og udstyret med en IPad, som kan informere forbrugeren om oprindelsen af og historien bag den kaffe de brygger...

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu